מאות בני נוער מירושלים ומרחבי הארץ צעדו היום (שני) מכיכר ספרא לכיכר פאריז בבירה והפגינו מול משרדי הממשלה בדרישה לחדש את הטיולים בבתי הספר"  "גם אם הם מסתכסכים לא על הגב התלמידים". התלמידים לבשו בגדי טיול שנתי וצעדו עם תרמילים.


"אנחנו לא מוכנים שהשביתה תמשיך על הגב שלנו. לא הגיוני שמשרד החינוך וארגון המורים לא מצליחים להגיע להסכמה. אנו דורשים להם להגיע לפיתרון ודורשים מראש הממשלה להתערב ולמצוא פתרון", מסרה גל יוסף, יו"ר מועצת התלמידים והנוער.
ואילו פז כהן, יו"ר ועד ההורים בירושלים וחבר בפורום ועד ההורים היישוביים, אמר: "במקום שבו המבוגרים האחראים מסרבים לקחת אחריות באים תלמידי ישראל נוקטים יוזמה ולקחים אחריות לעתידם. הורי ישראל צועדים עם תלמידי ישראל במסעם הצודק להחזיר את הטיולים למסלולם". 

כזכור, שביתת הטיולים החלה לפני כשבועיים, לאור דרישת ארגון המורים לדאוג לחסינות מפני תביעות משפטיות טו לחילופי, או לחילופין הפעלת הטיולים ע"י גורמים המתמחים בכך.

מארגון המורים נמסר כי מחר תקיים הנהלת הארגון דיון בנושא ובהחרפת המאבק, לאור הסחבת שנוקטת המדינה. 
 
במשרד החנוך טוענים כי מנכ"לית המשרד, מיכל כהן, מקיימת דיונים שוטפים ורציפים עם יו"ר הארגון, רן ארז, במטרה להגיע לפתרון הסוגיה. במשרד הוסיפו כי מנכ"לית המשרד פנתה ליועץ המשפטי לממשלה לקבלת חוות דעת בנושא.