היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, הודיע היום (שלישי) באמצעות פרקליטות מחוז הצפון, לבאי כוחה של ח"כ חנין זועבי, כי נשקלת האפשרות להעמיד אותה לדין, בכפוף לשימוע, בעבירות של הסתה לאלימות והעלבת עובד ציבור.



כזכור, בחודש יולי התקיימו דיונים על הארכת מעצר של חשודים בהפרות סדר ובנוכחותם היא אף הסיתה לאלימות נגדם ונגד שוטרים ממוצא ערבי.    

במכתב שנשלח נכתב כי "באחת ההפסקות בדיונים, שהו השוטרים וזועבי מחוץ לאולם בית המשפט לנוער, יחד עם קהל של בני משפחות עצורים ועורכי דין שייצגו אותם. לאחר שח"כ זועבי ביררה את זהותם של השוטרים, הרימה את קולה ואמרה שהם בוגדים וששלחו אותם להביא מידע ולהאזין לאנשים במקום".

"בהמשך, לאחר שאחד מעורכי הדין לחץ את ידי השוטרים, אמרה ח"כ זועבי שלא צריך ללחוץ להם את היד ולדבר איתם, ולאחר מכן הרימה את קולה וצעקה בכעס בערבית אל הנוכחים במקום לפעול נגד השוטרים, כשהיא מצביעה שוב ושוב לעבר אחד השוטרים, והכל כשהיא מכוונת דבריה לקהל ערבי, עקב היות השוטרים שוטרים ערבים בשירות המדינה הפועלים במסגרת תפקידם, בין היתר, גם נגד חשודים ערבים".   

עפ"י החשד, זועבי צעקה שצריך לעשות להם "נידוי חברתי. צריך לירוק להם בפרצוף, אלה שמעידים עם... נגד בנינו ובנותינו, אלה שמשתפים פעולה עם המדכא נגד בני עמם, צריך לנקות בהם את הרצפה. לנקות בהם את הרצפה. לא ללחוץ להם את היד, ולא נתן להם להיות בינינו, ושיפחדו מאיתנו. וכשהם ברחוב שיפחדו מאתנו. שיפחדו מה'שבאב' שנעצרים על סמך המידעים שהם שולחים, אלה הם שמוסרים מידע למשטרה, שלפיו עוצרים את הצעירים שלנו ואת בנותינו. בשיא החוצפה עומד כאן בינינו בשיא החוצפה, החוצפן.  אין יראה, אין כבוד, מה קרה? איזו חוצפה?". בגין המעשים המתוארים לעיל נשקלת העמדתה לדין של ח"כ זועבי בעבירות של הסתה לאלימות והעלבת עובד ציבור.

בא כחה של מפלגת בל"ד, עו"ד חסן ג'בארין, מארגון עדאלה, הודיע ליועמ"ש על נכונותנו לקיים שימוע דחוף בנושא, שמטרתו לשכנע את היועמ"ש לחזור בו מכוונתו להעמיד את ח"כ זועבי לדין, שכן אין בסיס משפטי להעמדה לדין במקרה זה. 

"הפרקליטות לא נוהגת להעמיד לדין נבחרי ציבור בגין התבטאויות רגעיות וספונטניות שנעשו בלהט הפעילות הציבורית הפוליטית, ולכן אם יוגש כתב אישום יהיה על הפרקליטות להסביר בפני בית המשפט מדוע ח"כ זועבי מופלית לרעה, שכן בעשרות מקרים דומים ואף חמורים יותר לא רק שלא הגישה כתבי אישום אלא לא פתחה בחקירה בכלל".

ליברמן: "מקווה שבג״צ לא יאפשר לזועבי להתמודד שוב לכנסת"

שר החוץ ויו״ר ״ישראל ביתנו״, אביגדור ליברמן, כתב בעמוד הפייסבוק שלו את הדברים הבאים: ״אני מברך על ההחלטה להעמיד לדין את חנין זועבי, אלא שזועבי לא צריכה לעמוד לדין רק על מקרה ספציפי של העלבת עובד ציבור אלא על כך שהיא חותרת באופן קבוע וגלוי נגד מדינת ישראל. אני מקווה שהפעם בג״צ לא יאפשר לזועבי להתמודד שוב לכנסת ויוכיח שמי שפועל נגד מדינת ישראל ותומך באויביה לא יכול להיות חבר בפרלמנט שלה״.

חברת הכנסת מירי רגב, שהתעמתה עם זועבי לאורך כל התקופה בכנסת, בירכה על ההחלטה: "יש להעביר מסר ברור לחברי הכנסת הערבים והיהודים כאחד שאף אחד אינו מעל החוק".

"הגיע הזמן להסיר חסינותה של זועבי ולהדיח אותה מהכנסת. כבר בחודש יולי האחרון העברתי מכתב ליועמ״ש לממשלה בדבר הסרת חסינותה של ח״כ זועבי ואף קיימתי מספר דיונים בנושא בועדת הפנים בראשותי בגין דרכי ההסתה המיוחסים בין היתר לזועבי. נבחר ציבור באשר הוא אינו מורם מהעם".