השלג הגיע לירושלים ובגדול. אחרי שהבוקר נראו בבירה פתיתי שלג בודדים, בשעות האחרונות השלג מתחיל להערם, ודרכי הגישה לעיר נסגרו, עקב חשש להחלקה של רכבים או להיתקעות באמצע הכביש. שלג מעורב בברד יורד על ירושלים, והכבישים התכסו בשכה דקה של קרח.



כביש 443 נחסם מצומת מכבים עד לגבעת זאב, משני הכיוונים, עקב קרח על הכביש. גם כביש 1, שביל הגישה המרכזי מתל אביב לירושלים, נסגר לתנועה מלטרון ועד ירושלים, משני הכיוונים. שני הכבישים נסגרים ונפתחים לסירוגין, בהתאם להערכות מצב שמתקיימות במקום. 


ישראל סוערת


בשעות הצהריים פגע ברק  במגדל הפיקוח של שדה התעופה בן גוריון. הברק פגע בכמה ממערכות מגדל הפיקוח וכתוצאה מכך עבר המגדל לעבוד במערכות משנה  - BACK UP, הקיימות כדי להוות תחליף במידה והמערכות הראשיות יפגעו -  כפי שקרה היום. 

כתוצאה מכך גדלו מרווחי הזמן בין ההמראות  ובין הנחיתות, מה שגרם לשיבושים קלים בהפעלת שדה התעופה. פרט לכך לא  היו הפרעות כל שהן בפעילותו התקינה של השדה. צוותים טכניים עומלים על תיקון המערכות שנפגעו. 

בכבישי הצפון, נחסמו הכבישים הבאים: 

כביש 89 בחורפיש, 

כביש 866 בפרוד, כביש 899 בסאסא ,  כביש 89 בצומת מירון,  כביש 8900 בנוף כנרת. כביש 89 בצומת פילון. כביש 89 בחוסן צוריאל . כביש 899/90 בצומת כח, כביש 87 בצומת המפלים. כביש 91 בצומת השריון. כביש 99 במפל סער, כביש 98 ברמת מגשימים,  כביש 87 בצומת קשת יונתן, כביש 91 בצומת עין זיוון וכביש 978 בצומת ווסט. 

משטרת ירושלים קוראת לנהגים לנקוט במשנה זהירות בעת נהיגה. נהג אשר נתקע עם רכבו בדרך, מתבקש להיצמד לשול הכביש על מנת לאפשר למפלסות לפנות את הצירים, להתקשר למוקד 100 ולהמתין ברכב עד להגעת ניידת משטרה לסייע לו.

בכל רחבי הארץ ישנם דיווחים של אזרחים על גשמים עזים, מלווים בסופות רעמים ומזג אוויר סוער. בצפון הארץ יורד כבר משעות הלילה שלג, וגם בירושלים החלו בזמן האחרון לרדת פתיתי שלג, כששיא הסערה עוד נמצא לפנינו.



עפ"י ההערכות, שלג כבד יחל לרדת בשעות הקרובות בעיר עקב גוש משקעים שמגיע לאיזור עיר הבירה. גם הטמפרטורה צונחת בהתאם והרוחות מתחזקות. עד עתה נמדדו כ-83 מילימטר שירדו בכפר גלעדי במהלך הלילה והבוקר. 



מחברת החשמל נמסר על תקלות חשמל באיזור נתניה, פתח תקווה, איזור השרון, עפולה, איזור השומרון ומספר רחובות בתל אביב. הזמן הממוצע לטיפול בתקלה עומד על כשעתיים כשצוותי חירום של החברה נמצאים בכל רחבי הארץ. למעלה מ-10,000 איש מנותקים כעת מחשמל ברחבי הארץ, כשהמוקדים האחרונים הם ביהוד ובבאר שבע. זמן התיקון עומד על כשעתיים בממוצע.



גם בכבישים רוב התנועה מתנהלת כסדרה, אך סמוך לשעה 10:30 התרחשה תאונת שרשרת של 10 רכבים מצומת תפוח לכיוון מגדלים. כ-20 איש נפגעו באורח קל מאוד ולא נזקקו לפינוי. צה"ל החל בעזרה לפינוי הרכבים. 



הערכת מצב שנייה שנערכה במחוז ירושלים השאירה את כבישי 1 ו-443 פתוחים לכל הכיוונים, אך במידה ויחל שלג כבד, הם ייסגרו. השר לביטחון פנים, יצחק אהרונוביץ' אמר לאחר מכן: "כלל הכוחות עשו עבודה רצינית והופקו לקחים. אסור שיקרה אסון. שכונות יקבלו תיעדוף על פי צרכי התושבים".



מפכ"ל המשטרה, רנ"צ יוחנן דנינו הגיע למרכז השליטה בבית דגן והביע שביעות רצון מההתנהלות האזרחית והמשטרתית עד עכשיו: "נעשה מה שצריך שהשלג יהפוך לחווייה חיובית בניגוד לשנה שעברה. אנחנו רואים עכשיו היערכות רבה. ביקשנו והודענו שמי שלא צריך להגיע, שלא יגיע. ביטול הלימודים היה נכון, אנחנו רואים תנועה הרבה יותר קלילה, זה מאוד חשוב, אנחנו בשלב מסויים נסגור את הצירים. כבר עכשיו אני שמח לראות שההמלצות שלנו נענו, אבל אני מבקש לשים לב להכל. ברגע שיחלו פתיתים ראשונים של שלג, נסגור את הצירים".



שוטרים רבים פרוסים ברחבי כביש 1 על מנת להיות מוכנים להוראה לסגור את הכביש ולא לתת לאף רכב לעבור, כדי להימנע ממצב בו נהגים יישארו על הכביש ולא יוכלו לעבור, כפי שקרה בשנה שעברה. כביש 443 נסגר בתחילה לתנועה, אך בשלב זה חזר להיות פתוח עקב שלג קל שלא מסכן את הנהגים. 



בירושלים נפצע פועל באורח בינוני לאחר שנפל מגובה בשדרות ויצמן שבכניסה לירושלים, דוד קריספל מאיחוד הצלה סיפר כי "בעקבות הרוחות העזות הפועל שעסק בהחלפת שלט בכניסה לעיר הועף מגובה של כ-4 מטר ונפצע באורח בינוני, הענקנו לו טיפול רפואי ראשוני והוא פונה להמשך קבלת טיפול רפואי בבית החולים כשהוא סובל משבר פתוח ברגלו וחבלות בכל חלקי גופו". בנוסף, צלחת לווין באשקלון איימה להתנתק ממקומה, וכמעט גרמה לפגיעה חמורה בבניין בן 4 קומות. בסופו של דבר העניין טופל ללא נזק או נפגעים. הולך רגל נפגע באורח קל עד בינוני, והולך רגל נוסף נפגע קל מפגיעת רכב בשדרות בנימין בנתניה.