שגרירות צרפת בישראל קיימה היום (חמישי) טקס לזכר קורבנות הפיגוע במערכת העיתון "שארלי הבדו" בפריז. בטקס היה נוכח הנשיא לשעבר שמעון פרס, שאמר: "ישראל וצרפת שותפות במלחמה נגד הטרור. ישראל לא תנטוש את צרפת באבלכם - אנו שותפים במלחמה בטרור".

פרס הוסיף: "אני מביע בלב כבד את תנחומיי לאלו שנפלו בקרב על החופש. אלו שנפלו הם פרשים בחיל החירות חיילי המחשבה והתקווה. חופש שהיה כל כך יקר ושברירי. אני יודע כי לבכם דומם אך אני משוכנע כי החופש ינצח, צרפת תנצח. אנחנו עומדים יחד בחזית אחת לכבוד האדם וחירות האדם".
לדברי הנשיא לשעבר, הפשע שנעשה אתמול הוא "נורא. מרושע. אפל. אך מעמיד אותנו יחד בחזית. החזית מול הברבריות. החזית לשמירה על כבוד האדם. מול אלימות וקיצוניות, חזית למתינות והבנה. חזית נגד דיכוי ולמען חופש,שוויון, ואחווה". 

"אדוני השגריר, אזרחי צרפת, ישראל הינה לצידכם בחזית זו. לא נרפה מלהילחם ולא ננטוש את העטים שלנו. יחי החופש. תחי צרפת", סיים פרס את דבריו.
שגריר צרפת בישראל, פטריק מיזונאב, אמר: "שום מעשה זוועתי לא יצליח לגדוע את החירות - וכמו ישראל שיודעת לעמוד מאוחדת ולהגיב, כך גם צרפת תעמוד מאוחדת כחומה בצורה נגד הטרור".
השגריר אמר עוד: "רציתי היום עם ידידי הישראלים לתת כבוד לאלו שנרצחו בפחדנות בפריז. אני רוצה להודות לך הנשיא לשעבר פרס ובאמצעותך לכל הישראלים והישראליות על תמיכתכם ועמידתכם לצדנו. בין התמונות מולכם קריקטוריסטים המוכרים בצרפת, יחד אתם נרצחו גם שוטרים במילוי תפקידם. באמצעות שארלי הבדו ביקשו המחבלים לפגוע בחופש העיתונות והביטוי - שני עקרונות מעמודי הטווח של הדמוקרטיה החשובים לצרפת ולישראל".