"סיוע בהוצאת רישיון נהיגה באמצעות מרמה במבחני תיאוריה ומתן שוחד למעבר טסט, פירושו להעלות רוצחים פוטנציאליים על הכביש תמורת בצע כסף" כך הבהיר היום (רביעי) לפנות בוקר מפקד מחוז המרכז במשטרה ניצב מוטי כהן, למאות השוטרים שהתארגנו לקראת צאתם לביצוע מעצרם של כ – 70 חשודים בעבירות מרמה חמורות בדרך להוצאת רישיונות נהיגה ומעבר מבחני תיאוריה לכאלה שלא עמדו לכאורה בדרישות משרד התחבורה ואגף הרישוי.

במהלך החודשים האחרונים פעלה היחידה המרכזית (ימ"ר) של מחוז המרכז בשיתוף מחלק ההונאה במחוז בקרב מורים לנהיגה ובוחנים של משרד הרישוי שהנהיגו שיטה להנפקת רישיונות נהיגה תוך ביצוע עבירות מרמה חמורות לרבות קבלת שוחד.
החוקרים הצליחו להרים את  המסך מעל תעשייה משומנת, שהתמחתה בהוצאת רשיונות נהיגה באמצעים טכנולוגיים וזאת כשהם מנפיקים רישיונות לעשרות נהגים שלא עמדו בדרישות משרד הרישוי ולא עברו מבחן עיוני ומבחן מעשי (טסטי). מדובר כאמור בחשד לעבירות זיוף ומרמה בהיקפים עצומים שמשמעותם בסופו של יום הינו סיכון ממשי לחיי אדם.

מתברר כי מחלק הסוכנים בימ"ר מרכז פעל בחודשים האחרונים באופן סמוי בשיתוף יחידת יהלום של רשות המסים ומשרד הרישוי, בקרב רשת שעסקה במעבר במרמה של  מבחני נהיגה עיוניים (תיאוריה) ומעשיים (טסט), והצליח להתחקות אחר עקבותיה של רשת שעסקה בהוצאת רישיונות נהיגה ושייט מזוייפים לכאורה.
 
במהלך החקירה הסמויה עלה חשד כי, תמורת כ-5,000 שקלים התקינו חברי הרשת לנבחן אוזנייה זעירה אלחוטית המחוברת למכשיר סלולרי זעיר המוסלק בשרוול, ובזמן אמת הקריאו לו מרחוק את התשובות הנכונות במבחן התיאוריה.
 שוטר ששימש כסוכן חשאי, נשלח אל חברי הרשת, ותמורת תשלום במזומן עבר בהצלחה מבחן תיאוריה ומבחן מעשי. מהחקירה עלה כי חברי הרשת נפגשו עם הנבחן לפני כניסתו לבחינה, ומסבירים לו את שיטת המרמה, לפיה עליו ללחוש למכשיר הסלולרי שהותקן לו בשרוול, את המילה הראשונה והאחרונה של השאלה.  בצד השני של הקו, יושב גורם מתוך הרשת עם מאגר השאלות והתשובות, ומקריא לנבחן את התשובה הנכונה. 
החשודים, שלא רצו לעורר חשד ובכדי ליצור מצג שווא של מבחן אותנטי ולא מושלם מדי,  נהגו "לשתול" שתי תשובות שגויות במענה של כל נבחן.
עם התפתחות החקירה הסמויה התברר לחוקרי ימ"ר מרכז, כי חברי הרשת לא הסתפקו בסיוע במעבר התיאוריה, אלא הפעילו מורי נהיגה ובוחן נהיגה של משרד הרישוי, ותמורת שוחד של למעלה מ-15 אלף שקלים דאגו גם להצלחה בטסט.
החקירה העלתה חשד לפיו מורכבת הרשת מ-12 חשודים עיקריים שפעלו לפי תפקיד מוגדר של על אחד מהם בתוכנית ברורה. חשוד אחד מקריא תשובות,  אחר מתקין אמצעים סלולריים על הנבחנים, אחד כגובה כספים, חשוד שעוסק בזיוף מסמכים, חשודים שיצאו לאיתור נבחנים לתיאוריה במגזר היהודי והערבים וכמובן חשודים ששימשו כמתווכים למעבר מבחן מעשי. בנוסף נעצרו מורי נהיגה ובוחן רישוי שעל פי החשד, קיבלו כסף להגשה למבחן מעשי ומעבר בו.
עוד עלה החשד כי כאשר נתקלו חברי הרשת בנבחן המתקשה לקרוא עברית, זויפו תעודות זהות ונשלחו אנשים מהרשת להיבחן במקום הנבחן. במשטרה סבורים כי בשיטה זו הצליחו החשודים להערים על מערכת הרישוי והנפיקו עשרות רבות של רישיונות נהיגה שהושגו במרמה בסיוע חברי הרשת.
 
 לאחר מעצרם יועברו החשודים לחקירה ביחידת ההונאה המחוזית בחשד לשורה של עבירות, בהן קבלת שוחד, מתן שוחד, זיוף, שימוש במסמך מזויף, התחזות לאחר, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות וקשירת קשר לביצוע פשע. בשעות הצהריים יובאו החשודים העיקריים להארכת מעצר בבית משפט השלום בפ"ת.