אלפי אזרחים השתתפו היום (שישי) בהפגנת מחאה על מותו מירי של סאמי ג'עאר, הצעיר שנורה ביום רביעי בערב, על פי עדויות בני משפחתו בידי שוטרים.
 
מהמשטרה נמסר, כי ג'עאר נורה למוות בלילה שבין יום רביעי לחמישי במהלך מעצר של סוחרי סמים שהוביל להתפרעות ולתקיפת השוטרים. לטענת השוטרים, הם ירו באוויר, ולדבריהם, נורו יריות גם מצד המתפרעים, אך הדבר הוכחש על ידי משפחת ההרוג. המחלקה לחקירות שוטרים חוקרת את נסיבות האירוע.

בהפגנה, בה השתתפו גם חברי הכנסת אחמד טיבי וטלב אבו-עראר, ח"כ לשעבר טלב א-סאנע, ראשי רשויות מקומיות, בהם ראש העיר רהט טלאל אל-קרינאווי, וגם ראשי התנועות האסלאמיות שייח' חמאד אבו דעאבס (פלג דרומי) ושייח ראיד סלאח (צפוני), קראו הדוברים להקים ועדת חקירה חיצונית, בה יהיה חבר שופט ערבי, על מנת לחקור את נסיבות הירי למוות בצעיר הבדואי.

ח"כ טיבי אמר למעריב כי "לפי עדויות בי המשפחה, סאמי נורה ברגלו ולאחר מכן נורה ישירות. זו הייתה הוצאה להורג בדם קר". ח"כ אבו עראר (רע"מ-תע"ל), הוסיף כי "אם יימשך הירי ללא אבחנה של השוטרים באזרחים, תהיה אינתיפאדה". אל-קרינאווי גינה את הירי למוות בצעיר הבדואי, והוסיף כי "עלינו להילחם בנגע הסמים שמתפשט בחברה שלנו, ופוגע בכולנו".
 

בן משפחתו של ההרוג, חסן ג'עאר, קרא לפוליטיקאים לא לנצל את מות יקירם למטרות פוליטיות. בשיחה עם כתבנו הוא סיפר כי "המנוח לא היה מעורב בעימותים שהיו בבית הספר שנמצא מול בית משפחתו".
 
הלווייתו של ג'עאר תתקיים ביום ראשון, בצל שביתה כללית במגזר הבדואי בנגב. דחיית ההלוויה התבקשה נוכח בקשת המשפחה שרופא מטעמה ישתתף בנתיחת גופת המנוח. 
 
בסוכת האבלים שהקימה המשפחה, נעדר האב השכול, חאלד ג'עאר, שנעצר בחשד כי תקף שוטרים לאחר שבנו נורה. "אנחנו לא נקיים את ההלוויה בלי נוכחות האב", הדגיש נציג המשפחה, "אנחנו קוראים למשטרת ישראל לגלות רגישות, ולשחרר את אביו של ההרוג, שעצור אצלה בחשד לתקיפת אנשי משטרה. שחרור האב להלוויה יביא להרגעת הרוחות".