הבוקר (שבת) הותר לפרסום כי עורך הדין בנצי ליברמן, ראש רשות מקרקעי ישראל, הוא הבכיר ששוחרר בחמישי שעבר למעצר בית בן חמישה ימים לאחר חקירה שנמשכה כ – 12 שעות ביחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) בלהב 433 במשטרה בחשד לעבירות של ניגוד עניינים שהובילו לעבירות מרמה והפרת אמונים. יחד איתו שוחרר למעצר בית גם עו"ד נחום לנגנטל, ח"כ לשעבר ושותפו לשעבר במשרד עורכי דין שעל פי החשד ליברמן פעל כדי לקדם את ענייניו בחברת הבנייה קארדן, שהוא נמנה עם אחד ממנהליה הבכירים.
 
ליברמן וחברו הקרוב עוד מתקופת המפד"ל לנגנטל, נעצרו על ידי חוקרי היאח"ה בשעות הבוקר המוקדמות לאחר פשיטה של המשטרה על משרדי רשות מקרקעי ישראל. מדובר בשלב שבו הפכה חקירה סמויה של המשטרה שנמשכה כחצי שנה לגלויה ובה עלה החשד לשורה של מעשים חמורים שביצע לכאורה ליברמן בתפקידו כראש הרשות.
 
מתלונה שהוגשה ביאח"ה וכן מהחקירה עלה החשד לפיו ליברמן, בחלק מהמקים הצהיר לכאורה כנדרש על חשש לניגוד עניינים בתוכניות שהונחו בפתחו אולם, בפועל לא נמנה מלקדם את אותן תוכניות ולגלות בהן מעורבות אישית. עוד עלה כי במקרים לא מבוטלים ליברמן, לא דאג להצהיר על קיומו של ניגוד עניינים וטיפל בתוכניות שהעביר לפתחו לנגנטל, ואשר קשורות לחברת הנדל"ן קארדן.
 

כידוע זכתה קארדן לפני מספר שנים במכרז של רשות מקרקעי ישראל לרכישת מגרש בשכונת רמת אלישיב בלוד. החברה בנתה כ -250 יחידות דיור באותו פרויקט שאת מרביתן כבר מכרה כשהוא מיועד לציבור הדתי לאומי.
 
בהמשך במהלך 2013 התקשרה חברת קארדן עם חברת הנדל"ן רוטשטיין והשתיים רכשו זכויות ל – יותר מ- 100 דירות תמורת למעלה מ – 20 מיליון שקלים, כשעסקה זו בין שאר התנאים נזקקה לאישור רשות מקרקעי ישראל. בסופו של יום בוצעה העסקה וזאת מבלי שליברמן כביכול, דיווח על ניגוד עניינים לכאורה וזאת חרף העובדה שחברו לנגנטל, מעורב באותה עסקה.
 
לנגנטל, ששימש בעברו כמנכ"ל משרד התחבורה, היה מעורב לפני למעלה משני עשורים בהקמת פרויקט מגורים בשכונת הדר גנים בפתח תקווה גם אז בשל חיבורו הישיר לסיעת המפד"ל וכמקים עמותה לדיור לציבור הדתי לאומי. בהמשך שימש כחבר מועצה וכסגן ראש המועצה בגבעת שמואל, משם זינק אל הכנסת ה - 15. החושים המפותחים שלו לנדל"ן הובילו אותו כאמור לחברת קארדן.
 
שותפו לשעבר ליברמן (שניהם אגב בני 55) מונה לפני כשלוש שנים לתפקידו כמנהל רשות מקרקעי ישראל וכבר אז נדרש על ידי היועץ המשפטי לממשלה להצהיר בכל עת על קיומו של חשש לניגוד עניינים בנושאים שיונחו על שולחנו. עוד קודם היה ממקימי הישוב פדואל, כיהן כסגן ראש עיריית חדרה וכראש המועצה האזורית שומרות ולפני מינויו לתפקיד שימש כראש מנהלת תנופה שטיפלה בתוכנית ההתנתקות.