האירועים האחרונים בצמרת המשטרה, סביב הטרדות מיניות של שוטרות על ידי קציני בכירים תוך ניצול יחסי מרות, ומכתב נוקב ששלחה בעניין עו"ד רוני אלוני סדובניק, פרקליטתה של שוטרת שהוטרדה מינית על ידי קצין משטרה בכיר ושמה נחשף במהלך החקירה, הובילו את מפכ"ל המשטרה, רנ"צ יוחנן דנינו לרענן אצל השוטרים את הוראות החוק למניעת הטרדה מינית.


במסמך סודי שהגיע לידי "מעריב", נכתב בין השאר, תחת הכותרת "האירועים האחרונים", כי "כל מחוז ואגף בכל הרמות יערוך שיחה מיוחדת עד אחרון השוטרים ללא יוצא מהכלל, במהלכה ישוחחו על האירועים של הימים האחרונים. יש לתת לשוטרים להתבטא ולהקשיב להם, להבהיר לשוטרים שאנחנו ארגון חזק עם יעדים ברורים ועם משימות ברורות. יש להתייחס ולהשתמש במסרים העיקריים שהועברו הן מההודעה המצולמת והן מהאיגרת. יש להדגיש כי למרות שהאירועים קשים, בייחוד האחרון שבהם, נצא מהם חזקים עם דרך מאד ברורה. מי שלא ילך בדרך זו לא יהיה איתנו".
 
"אנחנו נתמקד ביעדים, לא ניתן יד לפגיעה מכל סוג. אני אומר למפקדים ולממ"זים, זה הזמן להפגין מנהיגות, לא להראות שפופים, להרים את הראש ולהסתכל קדימה. אני אומר באחריות כמי שמכיר טוב את כל הנתונים בארגון הזה, אנחנו ארגון חזק שיודע לעמוד על שלו ולעמוד ביעדים, הארגון הזה יותר חשוב לעם ישראל ולמדינת ישראל!"


עו"ד רוני אלוני סדובניק, שפנתה אל המפכ"ל לפני כשבועיים ודרשה בפניו לשנן את החוק למניעת הטרדה מינית בקרב השוטרים בטרם תעתור בשם מרשתה, שנפגעה מינית על ידי קצין בכיר במשטרה, לבג"צ אחרי ששמה הופץ ברבים. "אני מברכת על זה שדרך ההידברות הצליחה. היה שימוש נכון של נפגעות שוטרות במערך התקשורת מה שגרם להתנעה נכונה של הטיפול בבעיה ואני תקווה שמהר מאד הבעיה תמוגר כך ששוטרים ושוטרות יבואו בכייף לעבודה ובאווירה נעימה. לעניות דעתי מהלך שכזה ישפיע גם על כלל המעסיקים במשק".