ניצב חגי דותן, מפקד מחוז חוף, אשר חשוד בהטרדה מינית של חמש שוטרות שונות, הסתבך כבר בעבר בעת מילוי תפקידו. בשנת 2011 התפרסם ב"מעריב", כי בשנת 2008 סגר לעצמו דותן תיק חקירה של תאונת דרכים תחת העילה של "חוסר אשמה", כשהוא היה הנהג ברכב.



במרץ 2008, בעת ששימש כסגן מפקד המחוז הצפוני, בדרגת תנ"צ, היה דותן מעורב בתאונת דרכים בצומת הכניסה לקיבוץ הסוללים בצפון. בתיאור המקרה, כפי שעולה מהדו"ח המשטרתי, נכתב: "רכב פרטי משטרתי נסע מכיוון המוביל לכיוון הזכוכית, מצומת הסוללים פרטית יצאה מהקיבוץ, לא צייתה לתמרור ב' 37 (תמרור עצור) והתנגשה חזית צד".




הכתבה שהתפרסמה ב"מעריב" ב-2011



את הדו"ח המשטרתי חיבר המפקח עוזי הדר, ראש מחלקת תאונות דרכים במרחב העמקים, שהיה פקודו של תנ"צ דותן. בסעיפי המסקנות של הקצין נכתב: "מסתמנת אשמה של הרכב הפרטי שיצא מהסוללים, לא מסתמנת אשמה משטרתית". על אותו דו"ח חתם גם רפ"ק שמעון בן שבו, ראש אגף התנועה של משטרת מרחב העמקים - גם הוא פקודו של דותן באותם ימים.



המסמך המשטרתי, שהגיע לידי מעריב, מגלה כי עוד שלושה קצינים במשטרה, שהיו תחת פיקודו של הקצין דותן, חתמו על הדו"ח שמנקה את מפקדם מהאשמה. עם זאת, על פי נהלי המשטרה, רק נציג פרקליטות או סגן מפקד מחוז יכולים לסגור תיק חקירת תאונת דרכים של איש משטרה. וכך, למרבה התדהמה, על הדו"ח המשטרתי של חקירת תאונת הדרכים של ניצב דותן חתם לא אחר מאשר דותן עצמו.



"זו פשוט שערוריה, יש כאן ניגוד עניינים", טען בזמנו עו"ד פנחס פיני פישלר מתנועת אומ"ץ. "במשטרה קיים נוהל של העברת טיפול של אירוע שכזה לידי גורמים אחרים. הוא היה יכול להביא את תיק החקירה לעיונו של המפכ"ל, או לסמפכ"ל, או למפקד המחוז, או לראש אגף התנועה במשטרה, או כל קצין אחר שהמשטרה הייתה בוחרת, אבל לא יכול להיות שהאיש שמעורב בנהיגה ברכב יהיה האחראי גם על החקירה וגם על מסקנות החקירה".