ארבע שוטרות נוספות הגיעו היום (ראשון) אחר הצהריים למשרדי המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) בפרקליטות והן מוסרות ברגעים אלו עדות לגבי התנהגותו של ניצב חגי דותן, מפקד מחוז חוף כלפיהן, ודברים שאמר להן במסגרת העבודה המשותפת. במח"ש החליטו לדחות את הגעתו של ניצב דותן להשלמת חקירה וזאת עד לסיום גביית העדות מהשוטרות הנוספות וזאת כדי למצות את החקירה עימו ככל שניתן.


במח"ש מאמינים כי התנהגותו של ניצב דותן כלפי שוטרות שמשרתות תחת מרותו, מעלה חשד לדפוס התנהגות שסיגל לעצמו במהלך השנים. "הניסיון להציג את האירועים ששמו נקשר אליהם כמשהו סתמי, לא קשורים לחומר החקירה ולעדות השוטרות. מדובר בקצין בכיר שעשה שימוש בכוח שלו להטריד שוטרות באופן שאינו חד פעמי או מקרי אלא שיטתי", אומרים גורמים המעורים בחקירה.

עוד עולה כי במח"ש בודקים חשד לפיו ניהל ניצב דותן קשרים פסולים תחת ניצול יחסי מרות עם מספר קצינות ששירתו תחת מרותו ובכל אופן עם יותר מקצינה אחת. בחמישי שעבר מסרה קצינה אחת במשרדי המח"ש את גרסתה באשר לקשר שניהלה עם ניצב דותן, בעת ששירתה תחת פיקודו.


בתוך כך, במסגרת כנס מפקדים שקיים היום המפכ"ל במכללה הלאומית בבית שמש, התייחס רנ"צ יוחנן דנינו לפרשות שמטלטלות את המשטרה וחזר על דבריו מחודש אוקטובר אחרי פרישתו של ניצב ברונו שטיין, כשהוא קורא לקצינים שסוחבים על גביו פרשות מבישות שיתפטרו מהשירות. "מי שלא מתאים לערכי הארגון, מי שדרכינו לא נראית לו, לא מתאימה לו שיתכבד ויעזוב שפשוט יילך", אמר דנינו. "מי שנשאר איתנו יצטרך לעמוד בכל הדרישות הערכיות, המוסריות והפיקודיות שכרוכות בלבישת מדים של משטרת ישראל".

רנ"צ דנינו הוסיף כי לא ייתן למקרים שהוא מכנה חריגים לפגוע עוד בארגון: "אין לי שום כוונה להתפשר על הגב של השוטרים שלנו ואני אומר את זה עד היום האחרון שלי בתפקיד. עד שאני אעביר את השרביט לבא אחריי אני לא אתפשר ולא אתן לקיצוניים הבודדים לפגוע בארגון וזה בכלל לא משנה מה הדרגה שלהם".

עוד אמר דנינו: "אני יכול להבטיח לכם שעד שייבחרו השר החדש והמפכ"ל החדש אני לא מתכוון לרגע לעצור או להוריד את הרגל מהגז בכל התחומים שעסקנו בהם בשנים האחרונות. אנחנו יוצאים מכאן לתהליך ארוך מתוך ראייה קדימה לטובת ביסוס המשטרה כערך וסמן מוסרי פנימה והחוצה. אני חושב שבסופו של התהליך יהיה לנו ארגון יותר חזק, שיוויוני ומכבד, שגאוותו לא רק ביכולות המבצעיות ובהישגי המפנה שלו, אלא גאוותו קודם כל בחוסנו המוסרי והערכי".