היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, הודיע היום (שלישי) לרב הראשי לשעבר, יונה מצגר: "אני שוקל להעמידך לדין, בכפוף לשימוע". הרב מצגר חשוד בעבירות רבות ובהן קבלת שוחד, מרמה והפרת אמונים, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, גניבה בידי מורשה, קשירת קשר לביצוע פשע, הלבנת הון ועבירות מס, והכל תוך שהוא פועל במסגרת תפקידו ומנצל את מעמדו הרם. במהלך ביצוע העבירות וכתוצאה מהן קיבל על פי החשד הרב מצגר סכומי שוחד בהיקף משוער של כ-10 מיליון שקלים, מתוכם לקח לכיסו כשבעה מיליון שקלים, כך על פי הודעת היועץ.

על פי החשד, במרבית המקרים שימש חיים אייזנשטט, נהגו האישי של הרב מצגר, כשליחו לקבלת כספי העבירות. בשל מערכת היחסים הקרובה בין השניים ובשל חלקו בביצוע העבירות, חילק לכאורה הרב מצגר את כספי העבירות, חלוקה אשר במסגרתה קיבל אייזנשטט עשרות אחוזים מכספי העבירות.
בהודעה שפרסם היועץ המשפטי נכתב כי "במסגרת 'פרשת הגיורים' קיבל הרב מצגר לכיסו טובות הנאה מבעלי ממון תושבי חוץ אשר ביקשו להתגייר וכאלה שביקשו לערוך בירורי יהדות. במסגרת קשר שנוצר בין הרב מצגר לבין רב היושב בחו"ל, סוכם כי במקרים מסוימים יפנה אליו הרב מצגר תושבי חוץ המתעניינים בהליכי גיור ובירור יהדות. בהתאם לסיכום, בעד כל הפנייה כזו של הרב מצגר, הוא קיבל לכאורה סכום כסף בשיעור מחצית מן הסכום שקיבל אותו רב מאותם תושבי חוץ. כמו כן, בחלק מהמקרים קיבל לכאורה הרב מצגר את הכספים תוך שהוא מקפיד על כך ששמו לא יירשם כמוטב העברות הכספים, וזאת במטרה להסתיר את מקור הכספים, את מיקומם ואת בעלי הזכויות בהם״.

בהודעה מובאת דוגמא משנת 2011. על פי הפרטים המצויים בידי המשטרה, איש עסקים שעלה מרוסיה לישראל ביקש את עזרת הרב בגיור בנו ובתו. הרב הפנה אותו למקורבו בחו״ל, ובתמורה קיבל 180 אלף דולר, לכיסו הפרטי ועוד 180 אלף דולר לרב המגייר.
"לדוגמא, באחד המקרים במהלך שנת 2011 פנה לרב מצגר איש עסקים שעלה מרוסיה לישראל וביקש ממנו עזרה. הרב מצגר הפנה אותו למקורבו, הרב היושב בחו"ל, על מנת שיגייר את בנו וביתו. לאחר גיורם קיבל הרב המגייר סכום כולל של 360,000 דולר. על פי החשד העביר הרב המגייר לרב מצגר מחצית מן הסכום האמור 180,000$", נכתב בהודעה.
עוד על פי המסמך, הרב מצגר חשוד כי פעל תוך ניצול מעמדו ותפקידו כרב הראשי לישראל יחד עם חיים אייזנשטט, לגיוס תורמים לעמותות. על פי החשד, סוכם כי בתמורה לפעולותיהם של מצגר ואייזנשטט, יתנו בעלי התפקידים בעמותות לרב מצגר עשרות אחוזים מן התרומות שיתקבלו בעמותות.

עורכי דינו הגיבו וכתבו כי "הרב מצגר לא קיבל שוחד בשום אמצעי. אנחנו נתייחס לחשדות לאחר שנקבל את חומר החקירה".