באמצעות בא כוחה עו"ד גיא אופיר, הגישה היום (חמישי) השוטרת שנמצאת בהריון והגישה תלונה במח"ש נגד מפקד תחנת באר שבע, נצ"מ משה איבגי, עתירה לבג"צ ובה היא מבקשת להוציא צו על תנאי לשר לביטחון פנים ולמפכ"ל המשטרה כדי שיתירו לה להתראיין בכלי התקשורת ולספר את עמדתה בפני הציבור.


בעתירה מבקשת השוטרת לקבל הסבר מדוע המשטרה אינה מתירה לה להתראיין בתקשורת וכן מדוע אין בכוונת המשטרה לחזור בה מהאיום כי אם תתראיין ללא היתר תטופל משמעתית ברמת מפקד מחוז דרום.

עו"ד אופיר מציין בעתירה כי השוטרת הינה קורבן להטרדה מינית ואלימות מצד שניים ממפקדיה כאשר מפקד התחנה היה זה שהטריד אותה מינית. לדבריו העותרת הגישה תלונה במח"ש ועתה היא מבקשת להתראיין בכלי התקשורת ולספר את סיפורה, "הן כדי לפנות אל נשים נוספות אשר טרם אזרו אומץ להתראיין והן כדי להדוף את ההתקפה הנבזית המתנהלת נגדה בתחנת המשטרה בבאר שבע ובסביבתה הקרובה והרחוקה שם כולם מכירים את שמה ופרטיה".


לטענתו, בקשתה להתראיין נדחתה על ידי הדוברות הן במחוז והן במטה הארצי ושיחה שקיים עם היועץ המשפטי של המשטרה העלתה כי המשטרה לא מוכנה להתחייב על מועד שבו תתיר לה להתראיין אם בכלל ". כמו כן אמר כי בשיחה בעל פה נאמר כי סביר להניח שבימים הקרובים בנסיבות העניין יינתן היתר להתראיין".

בעתירה מציינת השוטרת כי בכוונתה להמשיך ולשרת במשטרה ואין היא רוצה להטיל דופי בפיקוד הבכיר, "אולם אי אפשר להשתחרר מהתחושה הקשה שמא המשטרה מנסה למנוע מן העותרת להתראיין ממניעים זרים". לטענת עו"ד אופיר, מח"ש אישרו את הראיון ומשום מה המשטרה היא זו שמתנגדת לקיומו.

לטענת העותרת אין סמכות בחוק לפגוע בחופש הביטוי של העותרת, פקודת המשטרה אינה כוללת איסור התראיינות בתקשורת ומקור האיסור הינו בפקודת מפכ"ל שאינה מהווה אפילו חקיקת משנה. עוד היא מציינת כי המשטרה נמצאת בניגוד עניינים ושיקולים זרים והיא צובעת את סירובה למתן ההיתר בטענות ענייניות כביכול אולם כל מטרתה למנוע פרסום ביקורת על הארגון או מי מאנשיו".

בעתירה חושפת העותרת כי את התלונה במח"ש הגישה אחרי שנזקקה לטיפול נפשי בעקבות התמוטטות שאירעה לה לאחר שהושפלה על ידי מפקד התחנה וזאת לנוכח הוראה שקיבלה מהרופא כי במידה ולא תתלונן ייאלץ הוא להעביר את הפרטים למח"ש.

עוד היא מציינת כי לאחר שהגישה את התלונה יוצאים נגדה מקורביו של מפקד התחנה ובני משפחתו בטענות מטענות שונות, פוגעים בשמה , בתו פרסמה נגדה פוסט בפייסבוק בהדרכת איש מקצוע ושוטרים בתחנה יוצאים עליה בעליהום.