מינויים חדשים במשטרת ישראל. היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, נענה בחיוב לבקשת השר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ לבצע מינויים חדשים בצמרת המשטרה למרות שמדובר בתקופת בחירות וזאת בשל הנחיצות באיוש אותם תפקידים.



עוד התיר היועמ"ש לשר לביטחון פנים לבצע לכאורה מהפיכה בהליך המינויים שכן בשל בעייתיות מסויימת שעלתה עם הפניית המועמדים לדרגות ניצב לבדיקת פוליגרף אישר היועמ"ש להחתים את הקצינים הבכירים על תצהיר לפיו הם מתחייבים כי אין בעברם כל עבירת מין או עבירות בתחום השחיתות הציבורית וטוהר המידות וכן לא קיימו קשרים עם פיקודים תחת ניצול יחסי מרות.


דרישת השר והמפכ"ל עלתה בעקבות שרשרת הניצבים שנחקרת במח"ש בעקבות חשדות חמורים להטרדות מיניות וניצול יחסי מרות בעטיה פרשו ניצבים מהמשטרה ואחד מהם בינתיים פוטר על ידי המפכ"ל. 


בעקבות האירועים האמורים התפנו לאחרונה מספר עמדות מפתח במשטרה אולם עלה הספק כי בשל הסמיכות לבחירות לא ניתן יהיה לבצע מינויים חדשים במקומם.

בפנייה ליועמ"ש לממשלה ציין השר לביטחון פנים כי קיימת נחיצות עליונה לאיוש אותם תפקידים בשל חשיבותם. 

עו"ד ויינשטיין קיבל את הבקשה וציין, חרף היותנו בתקופת בחירות, ניתן יהיה לבצע מינויים חדשים לתפקידים הבאים במשטרת ישראל: מפקד מחוז ש"י, ראש אגף התנועה וראש אגף משאבי אנוש. זאת, לאור הטעמים שפורטו בפנייה אל היועץ,  בדבר צורך חיוני ומיידי באיוש תפקידים אלו.  

בתשובתו, קובע היועץ המשפטי לממשלה כי מתקיים לגבי תפקידים אלו האמור בסעיף 2.ג. להנחיית היועץ המשפטי לממשלה מס' 1.1501 בדבר "מינויים בתקופת בחירות", אשר לפיו הגם שככלל, יש להימנע בתקופת בחירות ממינויים של קבע למשרות בכירות בפטור מלא מהליך תחרותי, ניתן יהיה לאשר מינויים כאמור במקרים חריגים שבהם קיימת חיוניות באיוש מיידי של המשרה באופן קבוע ולא ניתן למצוא לכך פתרון סביר והולם אחר.

ממשרד המשפטים מסרו כי: "יוזכר, כי על-פי האמור בהנחיה, מינוי של קבע במקרים החריגים האמורים יתאפשר רק כשמדובר במינוי מקצועי מובהק, ובתנאי שלמועמד אין זיקה אישית, פוליטית או עסקית לשר משרי הממשלה.

בנוסף לכך, היועץ המשפטי לממשלה קובע גם כי אין מניעה  למנות ממלא מקום לתפקיד סמפכ"ל המשטרה, בהינתן כי בהתאם להנחיית היועץ האמורה, מקום בו ניתן להימנע ממינויי קבע למשרות בכירות כאמור באמצעות מינוי ממלא מקום, ראוי לפעול בדרך זו".
 
בעקבות ההחלטה מסתמן כי בתפקיד מפקד מחוז ש"י ימונה מפקד הימ"מ תנ"צ ש. שיועלה לדרגת ניצב, ניצב ירון בארי המכהן כראש אגף משאבי אנוש (אמ"ש) ימונה לראש אגף התנועה וסגניתו תנ"צ גילה גזאל, תועלה לדרגת ניצב ותמונה לראש אמ"ש במקומו. כמו כן ימונה ניצב בנצי סאו מפקד מחוז תל אביב גם לתפקיד סמפכ"ל המשטרה ובכך ישא בשני תפקידים במקביל.