אדל בת ה-5, שנפצעה באורח אנוש לפני כשנתיים אחרי שפלסטינים זרקו אבן על מכוניתה, התאשפזה אמש (שני) בבית החולים שניידר בעקבות דלקת ריאות שהסתבכה. 



אדווה ביטון, אמה של אדל, התייחסה היום למצבה ואמרה כי היא מייחלת לנס: "אדל פה והיא נלחמת ועובדת, היא מקסימה, היא נשמה ענקית. צריך עכשיו להתמקד ברגעים הלא פשוטים כדי להחזיק אותה. אני מרגישה שהיא בין שמיים לארץ. המצב הוא לא פשוט, לצערנו הרב. לא חלמנו שנגיע לפה שוב אבל יש דברים שהם לא בשליטה ולא בכוחותינו. אנחנו בשר ודם ואני מתפללת לבורא עולם שכל מה שהוא מחליט זה לטובה".



האם הוסיפה: "כולי תפילה לעם ישראל היקר שבאמת מלווה אותנו בארץ ובעולם לאורך כל התקופה הלא פשוטה הזו שאנחנו עוברים. כולי תפילה שיגיע נס נוסף, כפי שראינו בפעם הקודמת". ביטון סיפרה כי הרופאים עושים את המיטב ונלחמים על מצבה של אדל: "אין לי מילים לתאר את המסירות העילאית שנעשית פה. אלה שעות קשות ונקווה שנעבור אותן. אנחנו מחזקים את ידי הרופאים.



"כל דבר קטן מכניס את אדל לסטרס מאוד גדול"



על מצבה הרפואי של אדל, סיפרה ביטון: "אין ספק שזו השתלשלות של פגיעות נוירולוגיות שמהן היא סובלת, שמקשים על כל ההתמודדות הרפואית שלה. כל פיפס קטן מכניס אותה לסטרס מאד גדול. אני מרגישה שהילדה הזו היא לא רק ילדה שלי אלא של כולם, אין אחד שלא מתפלל. הקדוש ברוך הוא רוצה כנראה הרבה תפילות ואני לא יודעת לפרש את זה. אני רק מתפללת ומבקשת שיקבל אותן. אני רוצה אותה בריאה ושלמה פה, שהיא תישא את נס האמונה".



ד"ר אלחנן נחום, מנהל היחידה לטיפול נמרץ בשניידר, אמר כי "אדל הגיעה אלינו אתמול בערב עם סיבוך של דלקת ריאות קשה, שהולך ומתדרדר בשעות האחרונות. כרגע מצבה קשה מאד. אנחנו עושים את כל המאמצים לעזור לה, לייצב את מצבה ולשמור עליה. נעבור את היממה הקרובה ונראה הלאה איך נצליח. היא מורדמת ומונשמת, נזקקת לתמיכות מאסיביות בכל המערכות. הסיבוך הזה קורה בילדים עם מחלות רקע מורכבות, כאשר מערכת אחת נפגעת היא מדרדרת מהר מאד מערכות נוספות. זו תופעה קיימת, לצערנו, ואנחנו מנסים לעצור את ההתדרדרות".