החגורה סביב מפקד מחוז חוף במשטרה ניצב חגי דותן מתהדקת גם אם במשטרה שולחים לעברו סוג של גלגל הצלה לחיים האזרחיים. 
 
אתמול (שלישי) בערב, במהלך שיחה שקיים מפכ"ל המשטרה רנ"צ יוחנן דנינו  עם מפקד מחוז חוף ניצב דותן, הודיע לו המפכ"ל כי לאחר שקיים דיון בעניינו עם ראש אמ"ש (ארגון משאבי אנוש) במשטרה ועם היועץ המשפטי שלה, ולנוכח החומר שהגיע מהמחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) החליט לפטרו מהארגון בפיטורים שאין עימם קלון וזאת בכפוף לאישור השר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ.
 
לנוכח ההחלטה עולה כי חומר החקירה שהצטבר במח"ש מצביע על חשדות חמורים כנגד ניצב דותן החוצים לכאורה את התחום המשמעתי ונמצאים בתחום הפלילי גם אם בלבל הנמוך שלו לכאורה בתחום ההטרדות המיניות והמעשים המגונים לכאורה.

לא רצו לפגוע בהמשך דרכו של דותן

המפכ"ל נהג בעניינו של ניצב דותן בשונה מעניינו של הסמפכ"ל ניצב ניסים מור וזאת בשל חומרת העבירות המיוחסות לניצב מור. המפכ"ל, ששמע על כוונתו של ניצב דותן לבחון אפשרות לפתוח באפיקים ציבוריים אחרים, החליט שלא לפטרו במסגרת עבירה שיש עימה קלון על מנת שלא לפגוע לו בהמשך הדרך ככל שיחליט.
 
בהחלטה יש משום הערכה לפיה במידה וניצב דותן יפוטר בסופו של דבר ייתכן ועניינו במח"ש יסתיים עם כתב אישום בגין עבירות קלות יחסית אם בכלל יוגש נגדו כתב האישום כאמור.
 
אין בכך כדי להצביע על מסיכת הראיות שבידי המח"ש אלא כדי להציג את הכוונה שלא לנהל משפט ארוך ומיותר בגין העבירות שמיוחסות לו שהינן חמורות כשלעצמן כשמדובר בארגון האמון על אכיפת החוק כמו המשטרה.
 
 כזכור בעניינו של סמפכ"ל המשטרה היה רנ"צ דנינו נחרץ יותר והורה על פיטוריו ללא התייחסות לקלון שדבק בו ותוך ידיעה כי יוגש נגדו כתב אישום פלילי חמור.

גורם בכיר במשטרה הוסיף. "המפכ"ל בחן את חומר החקירה כנגד ניצב דותן והחליט לאחר שהבין כי יש בעייתיות גבוהה בהתנהגותו של הקצין הבכיר, לפטרו מהארגון. בניגוד למקרה הסמפכ"ל, כאן החליט המפכ"ל שלא לצרף את הקלון לנסיבות הפיטורים כדי לאפשר לניצב דותן להמשיך בחייו האזרחיים כפי שעולה לאחרונה מכוונתיו. אין בהחלטה זו של המפכ"ל כדי להמעיט מחומרת העבירות לכאורה המיוחסות לניצב דותן אלא, כוונה לסיים את ההליך מוקדם ככל שניתן".
 
במידה וניצב דותן , יסכים להצעה שהניח בפתחו מפכ"ל המשטרה יצטרך המפכ"ל בסיוע השר לביטחון פנים לבצע מינוי של ניצב נוסף בתפקיד ממ"ז חוף.

גם מפקד משטרת באר שבע פוטר

במקביל הודיע המפכ"ל למפקד משטרת באר שבע נצ"מ משה איבגי כי החליט לפטרו מהמשטרה בכפוף לשימוע ולאישור השר לבטחון פנים וזאת לאחר שבחן את חומרי החקירה בעניינו כפי שהועברו אליו מידי ראש המח"ש אורי כרמל.

 
כזכור, כנגד נצ"מ איבגי התלוננה שוטרת המשרתת תחת פיקודו כי בעת שהיתה בהריון הטריד אותה המפקד שלה מינית והתבטא כלפיה בצורה בזויה ופוגעת.
לאחרונה דרשה השוטרת להתראיין בכלי התקשורת על מנת לאפשר להציג את עמדתה בפרשה וזאת לנוכח מסע הכפשה שהיא חובה מצד מת"ח באר שבע בני משפחתו ומקורביו אולם בקשתה נדחתה על ידי המפכ"ל ומערך הדוברות של המשטרה. בימים אלו אמור בג"ץ לקבל החלטה בעתירה שהגישה השוטרת בעניין זה באמצעות פרקליטה עו"ד גיא אופיר.