שופט בית המשפט המחוזי בחיפה, עודד גרשון, הרשיע היום (חמישי) את ראש עיריית נצרת, שמעון גפסו, בעבירות של קבלת שוחד והפרת אמונים.



במסגרת ההחלטה דוחה השופט אחת לאחת את טענותיו של גפסו על מחדלי חקירה ומוצא את גרסותיו כלא אמינות. יחד עם גפסו הורשע גם עדי ברקו, סגנו. 

כתב האישום שעמד בבסיס ההרשעה, הוגש על ידי עו"ד רז ולטר מהפרקליטות, ומייחס לגפסו אי סדרים במהלך המרוץ לראשות העיר ב-2008. כך למשל מתואר כי גפסו הבטיח למספר פעילים שעבדו עבורו כי ידאג לקבלם לעבודה בעיריה אם ייבחר. לאחד הפעילים הבטיח כי משכורתו תעלה על 6,000 שקל בחודש, לאחר הבטיח תפקיד בכיר. בהכרעת הדין נקבע כי גפסו פעל לאחר הבחירות כדי להכניס לעיריה את הפעילים שעבדו עבורו, ובהם השניים שהוזכרו בכתב האישום: אחד מהם נקלט לעבודה בעירייה ופוטר בהמשך, השני לא התקבל בסופו של דבר.

גפסו אמר בתום השמעת הכרעת הדין כי "זהו יום לא פשוט, אבל אני עומד על רגליי. בית המשפט אמר את דברו. אני לא מתחרט על מה שעשיתי. במשך שש שנים הקמתי עיר לתפארת וייהדתי אותה. כשאדם הולך בשדה מוקשים הוא לפעמים דורך על מוקש". הוא הוסיף כי מוקדם לומר אם יערער. "נקרא את הכרעת הדין ונחליט".