השר לביטחון פנים, יצחק אהרונוביץ', אישר היום (חמישי) בסיום סבב ראיונות את המלצת המפכ"ל, רנ"צ יוחנן דנינו, לביצוע מינויים חדשים בעקבות שרשרת הניצבים שהודחו או פרשו מהמשטרה בחודשים האחרונים.


ניצב בנצי סאו, מפקד מחוז תל אביב, ימונה בנוסף לכהן כמ"מ סמפכ"ל המשטרה במקום ניצב ניסים מור, הסמפכ"ל המודח. ניצב ירון בארי, שכיהן כראש אמ"ש ימונה לראש אגף התנועה במשטרה, תנ"צ גילה גמליאל סגנית ראש אמ"ש תועלה לדרגת ניצב ותמונה לראש האגף. כמו כן, יועלה תנ"צ שלומי מיכאל לדרגת ניצב ויומנה לתפקיד מפקד מחוז ש"י במקומו של ניצב קובי כהן שפרש מהמשטרה.
 
כידוע מינויים אלה אושרו כמינויים חריגים בתקופת הבחירות על ידי היועמ"ש לממשלה בשל הצורך המבצעי באיוש התפקידים ולאחר שהמועמדים חתמו על תצהיר תעסוקתי בו התחייבו שאין בעברם עבירות בתחום השחיתות הציבורית ועבירות מין. יצוין כי המינויים התאפשרו לאחר קבלת התייחסות ואישור מח"ש בפרקליטות.

עתה יצטרך המפכ"ל לבחון מינויים נוספים בעקבות פיטוריו של ניצב חגי דותן מפקד מחוז חוף בעקבות ממצאי החקירה המתנהלת נגדו במח"ש בחשד להטרדות מיניות, הפרת אמונים וניצול יחסי מרות.
 

היום גם הותר לפרסום שמו של נצ"מ ידידיה סבג, ראש מחלקת התנועה במטה הארצי, כמי שנחקר במח"ש בחשד להטרדה מינית והפרת אמונים. נגד נצ"מ סבג, התלוננה אחות שכולה של שוטר מימ"ר תל אביב שנהרג, אשר לדבריה אחרי שפנתה לפני כארבע שנים אל נצ"מ סבג בבקשה לעזרה הקשורה למשטרה הוא יצר עימה קשר טלפוני במספר רב של פעמים כשהוא משתמש במילים הנושאות אופי מיני כך שחשה פגועה ובזויה. לטענתה מאחר שסירבה להצעותיו כשל הטיפול בבקשתה.
 
עוד טענה המתלוננת כי בשעתו סיפרה על האירועים למפקד ימ"ר תל אביב באותה תקופה נצ"מ שלומי מיכאל שמונה אתמול למפקד מחוז ש"י אולם זה התעלם מפנייתה. 

תלונתה בעניין נצ"מ מיכאל נבדקה ונמצא כי התנהגותו של הקצין היתה סבירה באשר לעובדה שהפקיד בידיה את פרטיו של ראש אמ"ש במשטרה ושלח אותה להתלונן בפניו.

בעניינו של נצ"מ סבג החקירה עדיין מתנהלת ובשלישי האחרון אף נערך עימות בינו לבין המתלוננת. נצ"מ סבג, סיפר למקורביו כי הוא כופר בחשדות נגדו ודוחה אותם מכל וכל תוך שהוא מאמין שגם במח"ש יגיעו למסקנה דומה. אלא שגורמים במח"ש טוענים כי עדותה של המתלוננת נשמעת "רצופה, סדירה ואמינה ביותר". עם סיום החקירה שוחרר נצ"מ לביתו בתנאי הרחקה מכל מתקן משטרתי ל – 10 הימים הקרובים.