האם תשוב שביתת הטיולים של ארגון המורים? לפי טענות ראש ארגון המורים, רן ארז, לא התקיימו דיונים בנושא קציני האבטחה, ומשרד החינוך מתנהל בחוסר מעש. לטענתו, נושא האבטחה בטיולים השנתיים לא טופל כמובטח ולכן הוא שוקל לחזר ולהשבית את הטיולים במרץ.



במכתב ששלחה הערב (חמישי) מנכ"לית משרד החינוך, מיכל כהן, היא תוקפת את ארז. היא עונה לטענות יושב ראש ארגון המורים ומציינת בתגובתה כי שלוש פגישות התקיימו בנושא, כולל הבוקר. כהן מוסיפה כי נקבעה פגישה נוספת אצל אלי אברבנאל, המשנה לפרקליט המדינה, בהשתתפות נציגי משרד החינוך ונציגי ארגוני המורים, והיא תתקיים בשבוע הבא.



לפי כהן, משרד החינוך השיק את מערכת התמיכה החדשה והמשוכללת לתיאום טיולים למוסדות חינוך, על מנת לאפשר פעילות חינוכית ערכית בטוחה. מערכת זו כוללת מערך של ניהול סיכונים, נקודות תורפה במסלול, תמונות ואירועים חריגים שאירעו בכל אחד מהמסלולים. "ברצוני להדגיש שאנו נמשיך לפעול באופן אינטנסיבי אך באחריות ובשיקול דעת, כדי להבטיח את שלומם ורווחתם של התלמידים והמורים בכלל ובמסגרת היציאה לפעילויות חוץ בית ספריות בפרט", טוענת כהן, שלדבריה, איום בסנקציות אין בו כדי לקדם פתרון.



תגובת רן ארז ל"מעריב-אונליין": "כל מה שעושה משרד החינוך, זה לדאוג לעצמו ולכסות את עצמו במידה ויש תאונה. נושא קציני הבטיחות לבית הספר לא טופל, דוגמא טובה לנחיצותם הינה הטיול האחרון למכתש שהסתבך, למרות שבטיול נכחו שני מורים לשל"ח".