האירועים האחרונים בצמרת המשטרה, גרמו לזעזוע עמוק בארגון ובדרך ההתנהלות היומיומית שלו. כעת מתברר כי בכירי המשטרה לא מתכוונים לקחת סיכון והורו על שורת צעדים שיעזרו להפחית את החיכוך בין גברים לנשים.



 על פי הנחיית מפכ"ל המשטרה, רב ניצב יוחנן דנינו, כפי שהועברה במסגרת ישיבת סגל הפיקוד הבכיר (ספ"ק) של המשטרה, יוקפאו בשלב זה כל ימי היחידה הכוללים לינה במקום וזאת כדי למנוע התרחשויות אסורות לכאורה בין שוטרות לשוטרים בעקבות האירועים האחרונים במשטרה.


ההחלטה ניתנה לצורכי בדיקה מקיפה שלביצועה מינה המפכ"ל את מ"מ הסמפכ"ל, ניצב בנצי סאו, לעמוד בראש צוות לגיבוש כללי התנהגות של שוטרים ומפקדים בכלל ובין היתר בסיורים לימודיים. עד לגיבוש כללי ההתנהגות שיועברו במרוכז בימים הקרובים, הנחה המנכ"ל על הקפאת הנופשונים והלינות בבתי מלון ומרכזי נופש של המשטרה.


גורם בכיר במשטרה ציין כי "לאור ההתרחשויות האחרונות בצמרת המשטרה וחקירות שבמהלכן נחשפו התנהגויות בעייתיות של קצינים מול שוטרות החליט המפכ"ל להנחות על גיבוש כללי התנהגות בארגון. על מנת לאפשר בדיקה מקיפה הורה המפכ"ל להקפיא את ימי היחידה בינתיים ועד לקבלת סיכומי הבדיקה ומסקנותיה".