שלום לכם ושוב התוכנית המיוחדת לסיכום השבוע. הבחירות מתקרבות ולכן מתעצמות השטויות וההצהרות, הנפיחות החלולות והנביחות הרדודות, ההבטחות ללא כיסוי והתוכן הדל שמאחוריהן. חמישה ימים בחמש דקות – פראמין ומתחילים.



ביום ראשון שוב ראינו שגם אם צ'רצ'יל היה קם לתחייה לא היתה מנהיגותו משנה את המציאות העלובה שלנו.

חמישה ימים בחמש דקות

ביום ראשון נתן בית המשפט את החלטתו בעניין שלושת המטפלים בבית החולים אלישע, שעבדו במחלקת פגועי ראש והורשעו בתקיפת חסרת ישע. הנאשמים הסדיסטיים משכו בחוזקה בשיערה של בת 23 שהיתה בתרדמת והיכו אותה תוך כדי הטיפול. השופטת דיאנה סלע לא חסכה את שבט לשונה מהמורשעים. 

"מעשיהם האלימים מעוררים חלחלה משפגעו בגופה ובנפשה המוכים ממילא, בהיותם משפילים, מבזים מופלגת חומרת מעשיהם נוכח מהות קורבן העבירה שמאושפזת ארבע שנים בחוסר אונים מוחלט". יפה, ועכשיו לעונש. מה דינו של מתעלל בצעירה חסרת הכרה? שישה עד 13 חודשי מאסר. 
לא, לא התבלבלתי. זה העונש המגוחך המבזה הזועק לשמיים. אז מה לנו דברי השופטת אם בסופו של יום היא למעשה שולחת את האשמים לביתם? ועכשיו תגידו אתם - אם ניפטר מביבי משהו מזה ישתנה?
ביום שני התפרסמו נתוני השכר של בעלי ומנהלי החברות הציבוריות. פופוליזם יאמר מישהו מכם, אבל לא ממש. עיני לא צרה כל כך. כמובן, אני מקנא אבל מבין את השכר המטורף של מנהלי טבע - קרוב למאה מיליון שקלים לשנה לבכירים, אבל הם לפחות מייצרים ערך עבור בעלי המניות שלהם שנהנים מחברה מתוחכמת יציבה שמוכרת בטירוף בכל העולם. 
הבעיה שלי היא עם החברות המפסידות שמשלמות שכר עתק למנהלים שלהן. קחו לדוגמא את שופרסל, שהפסידה בשנה שעברה מאה ועשרה מיליון שקלים ולא נמצא אף אחד במועצת המנהלים שיאמר "אולי יש אחריות מסויימת להנהלה? אולי נפחית מעט את שכר המנהלים?".. הצחקתם. 
שופרסל החבוטה, שקוניה מתמעטים, לא התבלבלה והדביקה למנהליה תו מחיר של מטוס פרטי. המנכ"ל למשל שעל מצחו אות קין של ההפסדים האיומים הלך הביתה שורק לו שיר רועים שמח עם שני מיליון שקלים וגם חבריו לא קופחו. אז זו הבעיה, לא טבע אלא החברות הכושלות שאף אחד לא שואל אותן "סליחה, אתם חברה ציבורית ולהנהלה אין אחריות כלפי בעלי המניות?". ולכן שוב, גם אם הרצוג יהיה ראש ממשלה או ליברמן או בנט או נתניהו יישאר, כלום לא ישתנה
ביום שלישי נחשף עוד עניין שאין לו קשר עם זהות המפלגה השלטת או שמו של ראש הממשלה הבא. דה-מרקר פרסם את נתוני מחיקת החובות שעשו הבנקים למען הטייקון הטובע אליעזר פישמן. בעוד שאתם ננזפים קשות על ידי מנהל הסניף שלכם על חריגה של מאתיים שקל, הצליח פישמן הגאון לעשות כמעט את הבלתי אפשרי וגרם לבנקים למחוק לו חובות בסך 2.7 מיליארד שקלים ובעברית פשוטה - הבנקים אוהבים את פישמן, נותנים לו הלוואות וכשהוא אומר להם שהוא לא יכול להחזיר, הם מלטפים את קרחתו ומנחמים אותו. "לא נורא אליעזר. אל תדאג. אנחנו לא נמשוך בגזר ונמשיך לוותר לך". הבנקים שייכים ברובם לציבור והם הנכסים העיקריים בקופות הגמל ובפנסיה שלכם, ואם יום אחד לא תהיה לכם פנסיה, תזכרו שלפישמן תמיד יהיה כסף כי הוא לא אוהב להחזיר חובות והבנקים המושחתים ממשיכים לתת לו.

וביום שלישי רגע לפני שהעולם עצר את נשימתו לקראת הנאום הכי מסקרן מאז נאום גטיסברג של אברהם לינקולן באותו בית קברות, ביום שלישי קיבלנו תזכורת שהחיים הם קצת יותר מנאום והם מתרחשים על כל דביקותם ואפרוריותם, ומועקת הסכלות והיהירות מתעלמת ממשק כנפי ההסטוריה.

קבוצת חברות כנסת, ברגע של יהירות ופזיזות, הודיעה שהמפכ"ל הבא צריך להיות מחוץ למשטרה בגלל אותם ניצבים שחטאו בהטרדה מינית. וכמו אצלנו, כשמישהו אומר דבר שטות, הצד שכנגד, במקום להציג גירסה אינטליגנטית, מועד לשטות נגדית. המפכ"ל דנינו, שבממלכתו הכחולה התרחשו האירועים האלה, החליט לענות לח"כיות הלא מכובדות ובמקום להשיב בנחת ולהסביר שיש במשטרה קצינים מעולים שלא חטאו, חטף את הג'ננה והתפרע כלפי הח"כיות ואמר להן "תפסיקו לבלבל את השכל. הרי ב-2014 היו פחות מעשי שוד ופחות פריצות, אז למה לא שומעים על זה אלא רק סיפורים צהובים?". 

דנינו נפל על הפנים כי מה שקרה במשטרה זה לא סיפורים צהובים שבדרך כלל מאופיינים בחוסר החשיבות שלהם אלא שורה של חטאים. אז כשדנינו אומר לח"כיות "תפסיקו לבלבל את השכל", צריך לומר לו "אתה מבלבל את השכל, דנינו. די, עד עכשיו לא הפנמת מה באמת קרה. ביי...". 
יום רביעי. הרי אתם לא רוצים שאצטרף לגדודי הפרשנים שמנתחים את נאום נתניהו. כולם בדיוק אותו הדבר כי אתם כבר יודעים שמה שיהרוג אותנו זה לא האיראנים, אלא השחיתות הפנימית והגזענות. כי בדיוק ברגע שבו הנחום תקומים עמדו, ישבו, עמדו, ישבו, בלי כל סיבה, בעת הנאום התברר שכאן העסקים כרגיל.

למשל שתי דמויות בכירות ביותר במערכת אכיפת החוק, השופט העליון מני מזוז והיועמ"ש וויינשטיין, קיבלו מסתבר בטעות מהמדינה עשרות אלפי שקלים שלא הגיעו להם. וראו זה פלא - היית מצפה משני אלה שירוצו בהולים לאוצר ויחזירו את הסכומים העודפים כי שולמו להם בטעות. טעות שכל ילד יכול לזהות. אבל זה לא קרה, כי גם כבוד השופט מזוז וגם כבוד היועץ המשפטי לממשלה גוררים רגליים וכבר שנתיים ויותר ממש לא דחוף להם להחזיר את הכסף. ותראו על מי מדובר - לא מעניי הארץ, הרי חייו של וויינשטין וגם של מזוז לא ישתנו אם יעשו את המעשה המתבקש ויחזירו את הכסף - ממש לא סכומים גדולים. מילא אם היו אזרח פרטי שקיבל בטעות, אבל שופט ויועץ משפטי לממשלה? כאן כבר אזלה הבושה לחלוטין ונשארנו רק עם המבוכה.
והבוקר
אני עדיין בהלם קרב מצפייה בתשדירי הבחירות. האמת ממש לא בא לי לראות את זה אבל נשכבתי על הגדר בשבילכם וצפיתי מההתחלה ועד הסוף. סיכום? מעולם בשום מדינה, והייתי בהרבה מדינות נחשלות, בשום טלוויזיה, וצפיתי בהמון תוכניות איומות, לא חזיתי בזוועה בזויה מטופשת חסרת עומק ותוכן והומור כמו באסופת הזבל הזו של כולם. כל המפלגות .

מבקר טלויזיה אוויל אחד לעג השבוע לתשדירים של האחים גולדשטיין. ובכן, לפחות הם לא לוקחים את עצמם ברצינות ומשתעשעים בזמן המסך שניתן להם לעומת האחרים, שבאמת מאמינים שאתם אידיוטים מוחלטים והפסולת הזו תשפיע עליכם בבואכם לקלפי. ולחשוב שאתם עוד משלמים על זה פעמיים - פעם אחת בחוק מימון מפלגות, פעם שנייה כשזה משודר בערוץ הראשון. כן, אותו ערוץ שלפני שנה הבטיחו לכם שממרץ 2015 לא יגבה אגרה ועבדכם אמר שיגדע את ידו הימנית אם כך יהיה, ובכן יש אגרה ויש יד אז איך נאמין שהם יטפלו בחמאס ובדיור כשאפילו את האגרה הם לא מסוגלים לבטל?