ארבעה תושבי פתח תקווה המשתייכים לארגון פשיעה גדול הפועל בעיקר בעיר, נעצרו בחשד למעורבות בחיסולו של גיל צרפתי בספטמבר 2014.



צרפתי המנוח, שחוסל בפיצוץ מטען בגדרה, השתייך לארגון פשיעה אחר הפועל בפתח תקווה, הנמצא ביריבות עיקשת עם הארגון אליו משתייכים החשודים. בין העצורים גם ראש הארגון עצמו ופעיל בכיר שלו. יש לציין כי השניים עצורים עד תום ההליכים נגדם עוד קודם לכן, בחשד לניסיון חיסול של ראש אותו ארגון באוקטובר האחרון.

חודש לאחר החיסול של צרפתי, נעשה ניסיון חיסול של ראש הארגון, ויוי אטיאס, בפיצוץ מטען שהוצמד לרכבו, בעת שהגיע לביקור בבית אמו בשכונת עמישב בפתח תקווה. באוקטובר ניצלו חייו של אטיאס זיהה את המטען בתחתית רכבו והצליח להימלט מהמקום בטרם התפוצץ.

בעקבות אותו אירוע חוקרי ימ"ר מרכז הצליחו להתחקות אחר עקבותיהם של המעורבים בפרשה וחשפו את שיטת הפעולה שלהם. חברי הכנופייה היריבה הטמינו מערכות GPS סמויות כלי הרכב שבהם השתמשו חברי הכנופייה של אטיאס, כך איתרו את הרכבים בכל רגע נתון, הצמידו מטעני חבלה ועל פי החלטה שלהם, קבעו גם את מועד הפיצוץ.
 
היום (ראשון) יובאו החשודים לבית משפט השלום בראשון לציון שם תבקש המשטרה להעריך את מעצרם. "תוך כדי החקירה על ניסיון חיסול של אטיאס וחשיפת מערכות ה-GPS בהן עשו שימוש חברי הכנופייה היריבה, עלה החשד למעורבות שלהם בחיסולו של צרפתי. אנו מאמינים כי נצליח לנקות אט אט את פעילות ארגוני הפשיעה בפתח תקווה ובסביבתה", אמר גורם בכיר המעורה בפרטי החקירה.