ראש העיר קריית מוצקין, חיים צורי, הציע היום (ראשון) לקלוט דובי קואלה מאוסטרליה בגן החיות העירוני בעקבות הדיווחים בשבוע שעבר כי הרשויות במדינת ויקטוריה נאלצו להמית מאות קואלות שסבלו מרעב עקב צפיפות אוכלוסין.



במכתב שהפנה צורי לשגריר אוסטרליה בישראל, דייב שרמה, למשרד לאיכות הסביבה באוסטרליה ולשר החוץ, אביגדור ליברמן, הוא ציין כי קרא "בצער רב" את הדיווח, שגם פורסם במעריב, כי 686 דובי קואלה נלכדו והורדמו בחשאי בשנתיים האחרונות.



"כראש עיר, אשר בתחום עירו גן חיות גדול ('חי פארק'), אבקש להציע את הסיוע המיידי של גן החיות שלנו לקליטת דובי קואלה ובכך למנוע את מותם הצפוי", כתב צורי, שציין כי "חי פארק הוא מגני החיות היפים והאיכותיים בישראל ובו מגוון רב של חיות.



"באפשרותנו להקים מתחם עבור דובי הקואלה ולדאוג להם לחיים איכותיים, בריאים ונוחים, בסביבת מחייה מזמינה ומפנקת", הוסיף ראש העיר. "צוות 'החי פארק' מיומן בטיפול בכלל החיות, מפילים, ג'ירפות, קופי אדם, פינגווינים, קנגורו, אליגטורים ועוד".



השרה לאיכות הסביבה במדינת ויקטוריה, ליסה נוויל, ציינה כי המתת הדובים הקטנים הייתה הכרחית לנוכח המצב הבריאותי של הקואלות שסבלו מרעב עקב עודף אוכלוסין. "ההתערבות הייתה נחוצה למנוע סבל של הקואלות כי הן לא הצליחו למצוא מספיק מזון", אמרה.



נוויל הדגישה כי עדיין יש בעיה קשה של אוכלוסייה גדולה של קואלות, אולם הכוונה היא לטפל בכך בדרך "הומנית ויעילה". "אני לא רוצה לראות קואלות סובלות", אמרה נוויל שהבטיחה כי כל הפעולות לטיפול בקואלות יהיו שקופות לציבור ולא יבוצעו יותר בחשאי.