כ -50 מתושבי כפר תבור קיימו היום (שישי) הפגנה בצומת כפר תבור, בדרישה לשפר את התשתית בקטע כביש 65, מצומת דברת ועד לצומת גולני, המסכן את חייהם.



התושבים דורשים ממשרד התחבורה להזיז את תוואי הכביש, כך שלא יחצה את הישוב ויסכן את חייהם ואת חיי כלל הנהגים המשתמשים בכביש מידי יום. אחד מקטעי הדרך המסוכנים בכביש 65 הוא הקטע שמצומת דברת עד צומת גולני. מאפייני הכביש הם מסלול אחד לכל כיוון ללא מפרדה קשיחה למניעת תאונות חזיתיות, שוליים צרים, חוסר בתאורה לאורך חלקים גדולים מהכביש, הכניסות והיציאות לישובים מסוכנות ולא מוסדרות והכביש צר ומפותל.



חלק מכביש 65 כבר שודרג, אולם לטענת המפגינים קטע הכביש האדום מדברת ועד גולני אשר אינו מטופל, מהווה סכנה מיידית. מנתוני עמותת אור ירוק עולה כי בעשור האחרון, מאז שנת 2005, אירעו בקטע הכביש שבין דברת וצומת גולני 285 תאונות דרכים, שבמהלכן נהרגו 23 בני אדם, 90 בני אדם נפצעו באורח קשה ועוד 860 בני אדם נפצעו באורח קל.



שמואל אבואב, מנכ״ל עמותת אור ירוק, אמר היום: ״לצד שדרוג חלק מכביש 65 אסור למשרד התחבורה להזניח את החלק מדברת לצומת גולני, שגם הוא קטע אדום ומסוכן שגבה את חייהם של עשרות בני אדם בשנים האחרונות. ההפגנה היום של התושבים באה להזכיר למשרד התחבורה כי בקטע הכביש הזה ייהרגו עוד אנשים, ולכן חשוב להפוך את כביש 65 מכביש אדום ומסוכן לכביש בטוח, לפני אובדן חיי אדם". 



אבואב הוסיף: "כביש 65 חייב להיות בעל שני נתיבי נסיעה לכל כיוון עם הפרדה קשיחה בין הנתיבים, כזו שתמנע תאונות חזיתיות. חייבים להסדיר תאורה מלאה ולדאוג לבטיחות התושבים באזור על ידי הסדרה מלאה ובטוחה של הצמתים בכניסות לישובים. זאת האחריות של משרד התחבורה״.