הסופר והמשורר יהונתן גפן הותקף  היום (שישי) בביתו שבמושב בשרון ע"י גבר אלמוני שקרא לעברו "שמאלני בוגד" והשליך עליו ביצים. התוקף לא נתפס והמשטרה פתחה בחקירה. 



האירוע החל בשעות הצהריים כאשר התוקף דפק על דלת ביתו של גפן, כשהלה פתח אותו דחף אותו התוקף והיכה אותו בפניו תוך שהוא צועק "שמאלני בוגד". לאחר שהיכה אותו השליך לעברו ביצים ונמלט מהמקום.



בת דודו של גפן, יעל דיין, סיפרה למעריב אונליין על האירוע: "דיברתי עם יהונתן, הוא היה מאוד נסער. הוא נבהל מאוד. הוא גר במקום לגמרי רגוע. באו במיוחד לפגוע בו וברחו כמו פחדנים. זו סתימת פיות ופחדנות".



עוד הוסיפה דיין: "ברור לי שהתקיפה מגיעה בגלל הפוסט שפרסם יהונתן אתמול בפייסבוק. לאחר מכן הוא הופיע עם דיויד ברוזה והיו צעקות וקריאות גנאי. אבל הם לא יסתמו לנו את הפה אמנם הפסדנו בבחירות אך אנחנו לא הולכים לשום מקום. זה רק מחזק את הצורך לעצור את האסון שאנחנו מאמינים שביבי מביא עלינו. גם אני סבלתי מהטרדות, תקיפות ואיומים בעבר, עוד מימי אוסלו כששפכו עלי תה רותח". 





הפוסט אותו פרסם גפן בעמוד הפייסבוק שלו. צילום: מפייסבוק


בתגובה לשאלה האם לדעתה התופעה של אלימות פוליטית בישראל תמיד הייתה קיימת או שהיא הולכת ומתחזקת השיבה דיין: "אין ספק שהתופעה הולכת ומחמירה. גם עכשיו, האופריה של ניצחון נתניהו לא מסתיימת עם הבחירות וביבי נתן לבוחריו מקפצה לעוף עם זה למעלה. נתניהו נתן הצדקה לגזענות גם כלפי הערבים ולאלימות כלפי השמאל. וכמו שהוא עושה לאובמה רק שלנו אין את ההגנות שיש לאובמה .המינימום של התנהגות הגונה הוא שמי שניצחו בבחירות יקראו לבוחריהם לנהוג כמו שנוהגים בדמוקרטיה".