לאחר שבחודש האחרון נוהלה הבדיקה בעצימות נמוכה בשל מערכת הבחירות, מתכוונת המשטרה לגבות בשבוע הבא עדויות חדשות במסגרת פרשת מעונות ראש הממשלה המעלה חשדות למעשים פליליים מהרף התחתון כפי שנכתב בדוח מבקר המדינה.



בשלב הראשון צפויים חוקרי המשטרה לגבות עדויות מעובדים במשרד ראש הממשלה וכן מגורמים שעבדו ושעובדים במעון הרשמי. לאחר בחינת העדויות יחליט היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, אם יש צורך בגביית עדות מרעיית ראש הממשלה וייתכן שהיא אף תיחקר באזהרה. גם מסמנכ׳׳ל משרד ראש הממשלה, עזרא סיידוף, צפויה להיגבות עדות בנושא. ההחלטה לגבי נתניהו וסיידף, בגלל המעורבות הפלילית, תדחה לאחר העדויות של המעורבים האחרים, שביחס אליהם לא עולה חשש לפלילים, על מנת להעריך את העדות הנדרשת מסיידוף ונתניהו.



לאחר שתמונת הראיות תתבהר, יצטרך וינשטיין להכריע אם לסגור את התיק או לפתוח בחקירה פלילית. גורם משטרתי בכיר אמר ל״מעריב־השבוע״ כי ״בשלב זה עדיין מוקדם לצאת בהצהרות. רק לאחר גביית העדויות בשבוע הבא, נוכל להתחיל לקבל תמונת מצב ברורה יותר״.



ביחס לשאלת מעורבותו של ראש הממשלה, מדגישים במשטרה כי בדיון שנערך אצל היועץ המשפטי לממשלה לא עלו שום ראיות המצביעות על מעורבות נתניהו, ועם זאת מעורבותו בהחלט נבחנת ותמשיך להיבחן במהלך הבדיקה.



בתוך כך, ביום רביעי הקרוב צפוי להתקיים דיון ההוכחות הראשון בפרשת התביעה האזרחית של מנהל מעון ראש הממשלה לשעבר, מני נפתלי, שהעלה טענות קשות באשר לאי סדרים במעונות ראש הממשלה. התביעה, שתידון בבית הדין האזורי לעבודה בירושלים, עוסקת בטענות של נפתלי על תנאי העסקה פוגעניים.



נפתלי, שהואשם על ידי ראש הממשלה ומקורביו בהוצאות המנופחות של המעונות, זכה לחסינות מהפללה עצמית והעיד במשטרה בפרשות ההוצאות. בדיון בלשכת היועמ״ש כונה ״עד בעייתי״, בין היתר בגלל ההליך האזרחי התלוי ועומד.



כזכור, עדותה של שרה נתניהו נמצאת גם במוקד הליך זה, כאשר נשיאת בית הדין, השופטת דיתה פרוז׳ינין, מתחה ביקורת על הפרקליטות לאחר שזו לא הגישה בזמן את תצהירה של נתניהו, כמבוקש. בדיון הקרוב צפויות עורכות דינו של נפתלי, נעמי לנדאו ונאוה פינצ׳וק־אלכסנדר, לבקש לזמן את שרה נתניהו לחקירה נגדית. בקשה זו, על פי ההערכות, צפויה להתקבל. עדותה של שרה נתניהו, אם תגבה, תגבה רק אחרי פסח.