במהלך ביקורת שגרתית של משרד החקלאות התגלה כי משלוח ביצים מטורקיה הכיל שאריות של תרופות נגד טפילים ברמה האסורה לשיווק בישראל.



בעקבות הממצאים הודיע משרד החקלאות כי משלוחי הביצים מחו״ל ייבדקו על מנת לוודא שהם אינם פגומים. במידה שיימצאו שאריות תרופות אסורות כלשהן במשלוח הבא, לא יורשה שיווקן של אותן ביצים בישראל והן יושמדו או יוחזרו.



"למרות שמדובר בכמויות מזעריות של תרופות, אין להתיר צריכת ביצים אלו", ציין אתמול מנהל השירותים הווטרינריים במשרד החקלאות, ד"ר נדב גלאון. לדבריו, "רמות שאריות התרופות המותרות במוצרים מן החי נקבעות יחד עם משרד הבריאות בהתאם למוצר ולתרופה, וננקטים הצעדים המקובלים על מנת לוודא שהמזון המשווק לציבור אכן עומד ברמות שנקבעו בחוק".



150 מיליון ביצים מחו"ל


בישראל צורכים כשני מיליארד ביצים בשנה כשרובן מופקות בלולים בארץ. עם זאת, בתקופות שבהן הביקוש עולה על ההיצע, בעיקר לקראת ראש השנה ופסח, מאשר משרד החקלאות ייבוא ביצים על מנת למנוע מחסור לקראת החגים. כמויות הייבוא מאושרות בהתאם להמלצת מועצת הלול.



מדי שנה מיובאות לארץ כ־150 מיליון ביצים מהולנד, ספרד וטורקיה. במשרד החקלאות הבהירו שהיבואנים מחויבים לסמן את המקור של כל ביצה. בנוסף, הביצים המיובאות מחויבות לעמוד בכל הקריטריונים הווטרינריים המחמירים הנדרשים מביצים מייצור מקומי.



מפקחי משרד החקלאות, המקבלים אליהם את הביצים המיובאות, בודקים את תעודות הבריאות ומוודאים כי וטרינר ממשלתי חתם על הצהרת הבריאות של מדינת המוצא. בנוסף, נציגי השירותים הווטרינריים במשרד החקלאות בארץ מבצעים בדיקות במדינות המוצא, שבמסגרתן נבדקים מערך הפיקוח הווטרינרי ומתקני הייצור.