בית הדין לעבודה, בירושלים התכנס היום (רביעי) לדיונים בתביעה האזרחית שהגיש מני נפתלי, אב הבית לשעבר במעון ראש הממשלה, נגד ראש הממשלה, משרד ראש הממשלה ועזרא סיידוף. מי שעוד היה חלק מהדיון הוא עו"ד יוסי כהן, מקורבם של בני הזוג נתניהו.



לפני שהחל הדיון, נשיאת בית הדין, דיתה פרוז׳ינין, כינסה את שני הצדדים ללשכתה, בניסיון להגיע לפשרה. ניסיון זה נכשל.



לשאלה של נציגת הפרקליטות מדוע נפתלי לא כתב בכתב התביעה כי הוא פוטר מיחידת מגן, ענה: "מי שקיבל אותי לעבודה ידע". כזכור, רעיית ראש הממשלה טענה כי אם הייתה יודעת על הסיבה שבגינה פוטר מחברת מגן (התנהגות שאינה הולמת שבאה לידי ביטוי בעימות מילולי ופיזי עם מאבטח אחר) היא לא הייתה שוכרת אותו לעבודה.




נפתלי בבית הדין לעבודה. צילום: מרק ישראל סלם



נשיאת בית המשפט קטעה בכעס את נציגת הפרקליטות



נשיאת בית הדין לעבודה קטעה בכעס את נציגת הפרקליטות, שלדעתה חצתה גבול בנוגע לשירותו הצבאי של נפתלי. מני נפתלי פתח את הדיון בטענות כי מכפישים אותו לאורך ניהול התיק. נציגת הפרקליטות אמרה: "אתה מנהל את התביעה בתקשורת", והוסיפה: "יכול להיות שבסוף אתה אדם אלים"?



נציגת הפרקליטות הוסיפה ושאלה: "אתה מתפאר שהיית עובד מצטיין. מר נפתלי, האם זה נכון שבמצע חומת מגן היו טענות משמעת כלפייך בגין ירי על דודי מים?". עורכת הדין של מני נפתלי הגיבה: "את רוצה לבדוק מה הוא היה גם בגן הילדים? הוא חזר ליחידת מגן אחרי מעון ראש הממשלה. זה להמשיך להכפיש אותו".



לאחר מכן אמרה הנשיאה פרוז'ינין לנציגת הפרקליטות: "אני מאוד מבקשת מגברתי לשנות את קו החקירה. שירותו הצבאי של נפתלי אינו רלוונטי כלל להליך המנהל פה. התובע התקבל לעבודה זמן אחרי שירותו הצבאי".

נציגת הפרקליטות שאלה: האם אתה חושב שהיית יכול לקבל תפקיד שהדרישה שלו היא 12 שנות לימוד"?. נפתלי ענה שכן "כן". לאחר מכן אמרה השופטת: "קיבלתם אותו על סמך המסמכים שהגיש. אם יש בעיה זה במשרד ראש הממשלה, לא אצל מני".


הנשיאה דיתה פרוז'ינין במהלך הדיון. צילום: מרק ישראל סלם

"נתניהו ביקשה שאעבור לגור קרוב, סיידוף אמר שאם לא אעשה זאת אאלץ לעזוב"

פרוז'ינין ציינה כי השאלות של נציגת הפרקליטות "לא רק שלא מקדמות את הדיון, אלא מפנות לנתיבים שלא ברור למה פנו אליהם". הנשיאה הוסיפה: "בעניין השאלה האם התובע זכאי לתשלום בגין המעבר מעפולה למודיעין. אין ספק שהוא אכן זכאי לכך, וכל נבכי השאלה אינם רלוונטיים להליך זה".
 
נציגת הפרקליטות התערבה: "אם אני אומר שגברת נתניהו מעולם לא ביקשה שתעבור לגור במודיעין"?, ונפתלי השיב: "נתניהו ביקשה שאעבור לגור קרוב אחרי שהתפוצץ צינור. סיידוף אמר שאם לא אעשה זאת אצטר֜ך לעזוב".
 
נציגת הפרקליטות התייחסה לטענה כי נפתלי עבד שעות רבות ללא סיבה ובכך ניפח את משכרותו. היא ציינה כי ביומו הראשון לעבוד נפתלי נשאר 18 שעות. נפתלי ענה: "הגעתי לעבודה והייתי צריך ללמוד את העבודה כמו שצריך".

"עברתי מתפקידי כי רציתי להיות עובד מן המניין במעון ראש הממשלה"

"קיבלתי הבטחה מעזרא סיידוף. הבנתי שהוא דואג לתקנים". נציגת הפרקליטות שאלה אותו האם לא ידע כי הוא יהיה ממלא מקום, ונפתלי השיב: "לא עוברים לעבודה בשכר נמוך יותר אלא כדי להיות עובד מן המניין במשרד ראש הממשלה, זו הסיבה היחידה למעבר". נציגת הפרקליטות שאלה: "מתי יורד לך האסימון שאתה לא מקבל מה שרצית"? נפתלי ענה: "אחרי שנה ושבעה חודשים ששוחחתי על זה עם ראש הממשלה, הוא אמר לי לפנות לסיידוף".

משפחת נתניהו התייחסה להתנהלות הדיון בתביעת מני נפתלי: "השקרים, ההכפשות וההשמצות חסרות השחר שמספר מני נפתלי בבית המשפט על רעיית ראש הממשלה - שאינה נתבעת כלל על ידו - הם שערורייה. לא פחות מזה. נפתלי מנצל את העובדה, שאי אפשר לתבוע אותו על דברי דיבה ולשון הרע הנאמרים מעל דוכן העדים, והוא ממשיך במסע ההשחרה של הגברת נתניהו, הכול במטרה להוציא מהמדינה כספים שלא כדין ולפגוע בראש הממשלה ובמשפחתו".

במשפחת נתניהו הוסיפו: "הציבור הישראלי כבר הביע שאט נפש מהתנהלות בוטה, אלימה ובלתי מוסרית זו. לאחר שהאמת תתברר בבית המשפט - יתגלו כול טענותיו כעורבא פרח".

עו"ד כהן אמר כי הוא מתכוון לתבוע את עורכות דינו של נפתלי על הנזקים שנגרמו למשרד שלו בעקבות פרשת תצהיר העדות של נתניהו שדלף. כמו כן הוסיף כהן כי "זה כשל של השב"כ שנפתלי התקבל לעבודה במעון ראש הממשלה".


נפתלי עם אחת מעורכות דינו. צילום: מרק ישראל סלם

"שרה נתניהו שותה לפעמיים 3 בקבוקי שמפנייה ביום"
 
בנוגע למזון והשתייה במעון ראש הממשלה, שאלה נציגת הפרקליטות: "יכול להיות שזרקת אוכל שהעובדת שמעון בישלה לזוג נתניהו"? נפתלי ענה: מעולם לא. פה יאמר לזכותה של נתניהו שהיא אמרה שאסור לזרוק אוכל. היו פעמים שהגב נתניהו לא רצתה לאכול את האוכל אז הבאתי אותה לראש הממשלה, הילדים ואפילו ליוסי כהן. 
 
יוסי כהן, שהיה באולם, שאל אותו: "אתה חושב שאתה במסיבת עיתונאים"?, נפתלי ענה: "אני נאבק על חיי". על עניין זריקת האוכל, אמר נפתלי: "מעולם לא זרקתי אוכל. יתרה מכך, ביקשתי מצלמה במטבח". הוא המשיך וסיפר: "פעם מישהו חיפש את שרה נתניהו. אמרתי שהיא אוכלת. כשהיא שמעה על זה היא שאלה אותי איך אני מוציא החוצה מידע כזה רגיש. היא הוציאה את ראש הממשלה מישיבה בגלל זה".
 
נציגת הפרקליטות שאלה: "אז למה נשארת? למה לא כתבת במכתב התלונה לראש הממשלה על ההתנהגות של רעייתו"? נפתלי ענה: שרה נתניהו שותה לפעמיים 3 בקבוקי שמפנייה ביום. הוא לא יודע שאשתו שותה שמפניה? 
 
נפתלי התגרה בנציגת הפרקליטות ואמר: שאספר לך איך התעמרו בעובדת הניקיון? אמרו לי על עובדת שנפל לה קערת זכוכית לסלט ובגלל זה פיטרו אותה".

נפתלי אמר לעיתונאים לאחר שיצא מהדיון: "ראיתי, לא שמעתי, ראיתי ומזגתי לגברת נתניהו שלושה בקבוקים ביום. כולם מכירים את הבעיה הזאת, אנשים שעבדו ליד ראש הממשלה, בבית ראש הממשלה, כולל יועצים וכולל כל בנאדם שעבד שם".


"במו ידי החלפתי ברזים במעון וצבעתי גדרות"

נפתלי התייחס להוצאות מעון ראש הממשלה ואמר: "שיפצתי את המעון, הזמנתי כמובן אנשי מקצוע כי הייתי אמור לדאוג לאופרציה הזו". הוא הדגיש כי "אי אפשר היה לעשות זאת כשהזוג נתניהו היה בארץ. הילדים היו בבית ושרה דרשה שגם אם הם לא בבית היא דרשה שיהיה בבית עובד תמיד".
 
נציגת הפרקליטות המשיכה ודיברה על שעות העבודה הרבות שלו: "גם למחרת אתה נשאר עד 23:30 בלילה, נפתלי ענה: "החלפתי במו ידי את כל הברזים בבית. צבענו את הגדרות, היו דברים לעשות".
 
בנוגע לטענות כי החזיק רכב שרד בתקופה שלא עבד, אמר נפתלי: "נפתלי: הרכב שהמשרד הצמיד לי בתקופה שלא עבדתי היה אצלי, אבל לא כל הזמן. התבקשתי להחזיר אותו ואמרתי שהוא מגיע לי בתקופת החופשה.