מזג האוויר הקריר בשעות הבוקר והנוהג של ארוחות משפחתיות גם ביום הראשון של חג הפסח – הותירו רבים בבתים עם משפחתם. באתרים של רשות הטבע והגנים וקק"ל ביקרו רק כ-150 אלף מבקרים. אתמול לא נרשמו עומסי תנועה חריגים ובשעות הבוקר התנועה אף הייתה דלילה. 



הצפי הוא שהחל מהיום תחל זרימה המונית של מבקרים לאתרים ויהיו עומסי תנועה כבדים בצירי תנועה ראשיים ובסמוך לאתרי הטיולים והנופש. מזג האוויר בחול המועד צפוי להיות נוח ומתאים לטיולים. 
 
בטיילת בתל אביב ובאזור ביפו העתיקה היו אתמול עקב הרוח הקרירה מעט מבקרים. גם הפארקים לא היו עמוסים ובפארק הלאומי ברמת גן ביקרו כ-7,000 מבקרים ובגן הלאומי אשקלון ביקרו כ-3,000 בני אדם. "אנשים עדיין עייפים מליל הסדר. בחול המועד יהיו כאן פעילויות ייחודיות ואנו ערוכים למבקרים רבים מדי יום", סיפר מנהל הגן, עומרי בוכניק. 
 

לפארק עמק הצבאים, שנפתח בשבוע שעבר בירושלים, הגיעו מאות מבקרים. "קפצנו לטייל בטבע, ממש ליד הבית. הגיעו הרבה מטיילים חילונים ודתיים כאחד, כולם נהנים מפעילות משותפת בחיק הטבע", סיפר פז כהן שהגיע עם משפחתו. "ראינו הרבה פרחים צבעוניים וגם ארבעה צבאים", הוסיפה בהתרגשות בתו בת ה-9.
 
גם לפארק וולפסון  בתל אביב הגיעו עשרות אנשים לבלות ב"עיר הלבנה" על מנת לצפות מהמתחם על העיר, לצפות בברווזים באגם ולערוך פיקניקים ועל האש, במדשאות. "החלטנו לא להתרחק מהבית כדי לא להיתקע בפקקים העמוסים", סיפרה קרן מספי, תושבת תל אביב.
 
מרשות הטבע והגנים נמסר שכ-100 אלף מטיילים פקדו אתמול את הגנים הלאומיים ושמורות הטבע של רשות הטבע והגנים ברחבי הארץ. תנועה ערה במיוחד נרשמה בשמורת הטבע הבניאס, נחל עיון, עין גדי ומערת הנטיפים ובגנים הלאומיים קיסריה, ירקון-אפק, אשקלון, בית גוברין ומצדה. "מדובר במספר יפה ליום שבת שלאחר החג. אנו נערכים למטיילים רבים בימי חול המועד", אמרו ברשות הטבע והגנים.
 
ביערות ואתרי קק"ל ברחבי הארץ ביקרו אתמול כ-50 אלף מטיילים והצפי הוא שהחל מהיום מספרם יזנק במאות אחוזים. בצפון התרכזו המטיילים בשמורת אגמון החולה, מורדות הרי נפתלי, פארק גורן, חניוני יער ביריה ועין זיתים, יער בית קשת, פארק אידמית ויערות הכרמל.  נורית היבשר, יערנית קק"ל ביער בן שמן, סיכמה: "בגלל מזג האוויר הקר אתמול בשעות הבוקר, רק רוכבי אופניים נראו בשבילי היער, אולם משעות הצהריים החלו להגיע מטיילים ומשפחות לפיקניקים ומנגלים בחניוני היער".
 
מאות מטיילים פקדו אתמול את אתרי התיירות בצפון ונהנו מפריחות האביב ומפיקניקים בחיק הטבע. על פסגת הר בנטל במרום גולן, בגובה 1,200 מטר מעל פני הים קיבלו אתמול 800 אופנוענים מרחבי הארץ את בוקר חג הפסח. מנכ"ל תיירות מרום גולן, שפי מור, קידם אתמול לפנות בוקר את פניהם. 
המלונות וחדרי האירוח בגליל, בגולן ובכנרת עמדו נכון לאתמול על תפוסה של 90% וההזמנות לחופשות מוסיפות להגיע. לראשונה מופעלים שירותי ההצלה בחופי איגוד ערים כנרת בפסח, טרם פתיחתה הרשמית של עונת הרחצה. 
 
בתוך כך, גבר כבן 30 איבד את הכרתו ונפל מגובה של כארבעה מטרים במשך טיול בנחל משאש, הנמצא באזור ים המלח. בתום מאמצי חילוץ מורכבים של יחידת חילוץ מגילות של משטרת מחוז ש"י הוא פונה באמצעות מסוק של חיל האוויר וצוות של יחידה 669 לבית חולים הדסה עין כרם בירושלים.