חצי שנה אחרי שנכנס בשערי כלא חרמון, על מנת לרצות את עונש המאסר בגין חלקו בפרשת הבנק הטורקי, משתחרר הבוקר (שלישי) יו״ר בנק הפועלים לשעבר, דני דנקנר.



שחרורו התאפשר לאחר שוועדת השחרורים קבעה כי עונשו יופחת בשליש. בפני בית המשפט העליון תלוי ועומד ערעור שהגיש דנקנר בפרשת הולילנד, יחד עם יתר המורשעים בפרשה, ביניהם, ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, ערעור שיקבע האם דנקנר ישוב לכותלי הכלא לשלוש שנים נוספות, כפי שקבע השופט דויד רוזן מבית המשפט המחוזי בת״א.



כזכור, באפריל 2010 עצרה המשטרה את דנקנר בחשד לעבירות הלבנת הון ועבירות מס שחלקן נגעו לרכישת הבנק הטורקי על ידי בנק הפועלים וקרן ההשקעות RP קפיטל. כשנתיים וחצי לאחר מכן, באוקטובר 2012 הוגש נגדו כתב אישום והוא הורשע במסגרת הסדר טיעון בעבירות של הפרת אמונים בתאגיד וקבלת דבר בתחבולה.



בדצמבר 2013 גזר בית המשפט המחוזי שנת מאסר על יו״ר בנק הפועלים לשעבר, לצד קנס של מיליון שקלים. השופט צבי גורפינקל כתב בהחלטתו אז, ״דנקנר פעל כאילו הוא מנהל גוף פרטי ולא גוף ציבורי. הפרת האמונים שלו זועקת לשמיים״. דנקנר ערער לעליון שהפחית את עונשו לשמונה חודשים, אותם החל לרצות בנובמבר 2014.



במקביל הועמד דנקנר לדין בפרשה אחרת, פרשת הולילנד, שבסופה הורשע, יחד עם עשרה נאשמים נוספים, בניהם ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, במתן שוחד ובהלבנת הון. על דנקנר נגזרו שלוש שנות מאסר בפועל וקנס של חצי מיליון שקלים. גם בפרשה זו ערער דנקנר לעליון, וכעת צפויים השופטים להכריע האם ישוב לכותלי הכלא.