בשעות הערב המאוחרות התקבלו במוקד 100 של מרחב שרון תלונות מתושבים באזור עמק חפר על צרבות בעיניים. שוטרים שיצאו למקום פתחו בסריקות, לא זיהו דבר - וחזרו לתחנה. חצי שעה לאחר מכן, סמוך ל-21:15, התקבלה קריאה בחשד לדליפה של אמוניה במפעל הנקניק "הוד חפר" שבאזור התעשייה עמק חפר.
מדובר במקרה שני בתוך כחצי שנה באותו המפעל, מה שגרם למשטרה להזעיק למקום כוחות מתוגברים בפיקודו של מפקד מרחב שרון תנ"צ קובי שבתאי. השוטרים החלו בסגירת צירי תנועה מרכזיים, חסימת כבישים וכמובן פינו את הדרך לכוחות כיבוי והצלה שהגיעו לזירה וכביש 4 נחסם לשני הכיוונים.
צוותי הכיבוי פעלו במקום לצינון האזור. "מדובר באירוע שני באותו מפעל, מה שהעלה חשד לאירוע חומרים מסוכנים שעלול להתפשט. ביצענו בדיקה ומצאנו כי במקום התבצעו עבודות תחזוקה. בעלי המפעל מכחישים כי מדובר בתקלה במהלך עבודות התחזוקה וטוענים כי צינור ישן הוא שהיווה מקור הדליפה וכי זהו אירוע של צירוף מקרים בלבד", אמר קצין כיבוי אש מגזרת נתניה.

בעקבות האירוע, פתח משרד העבודה בחקירה לבירור נסיבות הדליפה. ממצאי החקירה יועברו לבחינת המשטרה, שתשקול פתיחה בחקירה בגין חשד לרשלנות. חשוב להדגיש כי מדובר באירוע קטן-מימדים יחסית לאירוע הקודם, אולם בשל אותו אירוע קודם, הוזעקו למקום כוחות גדולים, משטרה והצלה. צירי התנועה נפתחו בחלוף כשעה וחצי, מאחר שמקור התקלה טופל.