ראש עיריית תל אביב, רון חולדאי, פרסם היום (חמישי) סטטוס בעמוד הפייסבוק שלו, ובו הצהיר כי הוא תומך בביטול האיסור על תחבורה ציבורית בשבתות ובחגים: "תחבורה ציבורית יעילה היא בשביל כולם. ימין, מרכז ושמאל, מעמד נמוך בינוני או גבוה", כתב חולדאי. "ישראל היא המדינה היחידה בעולם שבה לא פועלת תחבורה ציבורית ברבע מימות השנה, בימי שבת ובחג".



בהמשך דבריו כתב חולדאי: "לצד היעדר מערכת תחבורה ציבורית יעילה, ישנה פגיעה אמיתית ביכולת של הציבור לוותר על הרכב הפרטי היקר והמזהם. אלו שלא יכולים להרשות לעצמם להחזיק רכב פרטי לא יוכלו לבקר את משפחתם בחג או ללכת לבלות בחוף הים בשבת. כבר בשנת 2012 פנינו למשרד התחבורה לאישור רשת קווי שירות בעיר שיתנו מענה לציבור. ניתן לעשות זאת תוך שמירה על איזון והעסקה הוגנת, כפי שכבר נעשה כיום במגוון רחב של בתי עסק ותחומים נוספים. הגיע הזמן לדאוג לאלו שאין להם ולעשות את השינוי המתבקש".



במקביל לקריאותו של חולדאי, עשרות מפגינים, רובם פעילים של התנועה "ישראל חופשית", הפגינו בשעות הצהריים בצומת הכניסה לכפר אחים, מקום מגוריו של שר התחבורה, ישראל כ"ץ.



המוחים התקבצו תחת הסיסמה: "מקבלים את העוצר אצל ישראל כ"ץ", בדרישה להפעיל תחבורה ציבורית בשבתות ובחגים. המפגינים, ובהם חברת הכנסת תמר זנדברג (מרצ), נשאו שלטים עליהם נכתב: "דרוש שר תחבורה ציבורית", "אני ליכודניק וגם אני בעד תחבורה ציבורית בשבת", "די לעוצר", "דרוש שר תחבורה ולא משגיח כשרות" וכן "שלח את עמי". 



חברת הכנסת זנדברג שצעדה עם המפגינים אמרה: "המחאה הזאת היא לא עניין של ימין ושמאל וגם לא של דת ומדינה, אלא של צדק חברתי וסביבתי ושל תחבורה ציבורית שמושבתת כחודשיים בשנה ולא מאפשרת לוותר על הרכב הפרטי. המחאה הזאת תמשיך לקרות גם בשבתות ובחגים הבאים עד שהמצב ישתנה".

כזכור השר כ"ץ תקף השבוע את מארגני הקמפיין נגדו וטען כי מדובר בשמאלנים המנהלים נגדו מערכה. בתגובה אמר השר: "בדיוק כמו שעשו במערכת הבחירות. התסכול מתפרץ מכל עבר, כמו קן צרעות שהתעורר". במקביל הודיע כ"ץ כי הוא מחוייב לשמור על הסטטוס קוו הקיים עוד מימי בן גוריון.