חמאס הודיע היום (שישי) כי הארגון מוכן לבית הדין הפלילי בהאג, במטרה לקבל את זכויות העם הפלסטיני.
חליל אל-חיה, חבר הלשכה המדינית של חמאס, אמר בהודעה כי "חמאס בטוח בניצחון על הכיבוש בעימות המשפטי". לדבריו, "הפניה לבית הדין הבינלאומי אינה נוגדת את המשך ההתנגדות של הארגון בכל הדרכים, במטרה לקבל את כל הזכויות, כולל התנגדות חמושה".
יש לציין, כי חמאס הוציא הודעה עם קבלת הפלסטינים לבית הדין הבינלאומי, בה הדגישו כי "ההצטרפות להאג היא צעד ראשון לבודד את הכיבוש הישראלי", ודרשה "לזרז את ההליכים נגד הכיבוש ומנהיגיו", כלשונו. כזכור, בצד הפלסטיני חוששים מפניה לבית הדין הבינלאומי, ובכיר פלסטיני אמר ל"מעריב" עם ההצטרפות הרשמית, ב-1 באפריל, כי "מדובר בחרב פיפיות".

"הישראלים כבר הכינו ערימות של ניירת על התנהלות מבצע צוק איתן"

המקור, המעורה בדיונים הקדחתניים המתנהלים ברשות הפלסטינית, הדגיש עוד, כי "הפלסטינים יכולים להגיש תביעה נגד ההתנחלויות, אולם ספק אם התביעה בעניין המלחמה בעזה – מבצק "צוק איתן" – לא תביא לתביעה נגדית מצד ישראל, שכבר מכינה את הקרקע לתביעה כזו".
המקור הוסיף כי "הישראלים כבר הכינו ערימות של ניירת על התנהלות מבצע צוק איתן, כולל טענות לירי טילים מצד חמאס וירי של הארגונים הפלסטיניים מתוך בתי ספר או מבנים. הדבר עלול להביא לתביעה נגד ראשי חמאס השולטים ברצועת עזה, שעלולים למצוא את עצמם מואשמים בפשעי מלחמה בבית הדין בהאג. אני עובר בימים האחרונים על הרי הניירת שהכינו הישראלים בכל הקשור ללחימה בעזה, וזה כולל תמונות, צילומי אוויר, כרוזים שחולקו לאזרחים למניעת פגיעה בהם ועוד".