״המשפחה שבורה. הם ראו את הספינה בוערת וידעו שהבת שלהם שם. זה לא נתפס ששני כבר איננה. אני מקווה שהאחראים על מה שקרה שם ישלמו על המוות המיותר הזה״, סיפר אחד מבני משפחתה של שני מריל, רק בת 12 במותה, שנהרגה באסון השריפה בספינה בתיאלנד. שמה של שני הותר לפרסום במהלך החג, לבקשת משפחתה, כשבמשך כל החג המשיך תהליך הזיהוי של גופתה, בפיקוחה של קונסולית ישראל בתיאלנד, אורית שני. עם סיום תהליך הזיהוי צפויה גופתה של שני, יחד עם הוריה, אחיה (6) ואחותה (9), לשוב לישראל. 

אל המסע האחרון יצאה שני יחד עם עוד 117 נוסעים ואנשי צוות על ״הנסיכה 5״, ספינה תאילנדית שהייתה בדרכה מקראבי לפוקט. מעט לפני שפרצה השריפה באחד ממנועי הספינה, ירדה שני, שהייתה בטיול בת מצווה יחד עם הוריה ואחיה, לעבר השירותים הסמוכים לאזור המנועים של הספינה, אז אירע פיצוץ באחד המנועים וכשהשריפה פרצה היא ננעלה בשירותים וככל הנראה סבלה משאיפת עשן. בני משפחתה ביקשו להצילה אך פונו יחד עם יתר הנוסעים מהספינה, כשהם, כך על פי עדויות,מצויים בהלם כבד ובסערת רגשות, שהם מביטים בספינה הבוערת. 
את בני המשפחה פגשו מיד לאחר האסון נציגי משרד החוץ, הקונסולית אורית שני, נתי חדד, ישראלי המפעיל בהתנדבות את השירות ״קוסוומי חילוץ והצלה״ ושליח חב״ד בפוקט, אליעזר ליינס, גם הוא פועל בהתנדבות. הם סיפרו כי המשפחה הייתה מצויה במצב קשה מאוד, ״הם היו צריכים להתמודד לא רק עם האובדן הגדול, הם הסתכלו על הספינה הבוערת - וידעו שהבת שלהם בפנים. המשפחה בטראומה״, סיפר נתי חדד. 

״הגרון חנוק מדמעות, מספיק מבט אחד בהוריה של שני כדי להבין את עומק הטרגדיה. הם רק רצו לשמח את הילדה שלהם לכבוד הבת מצווה ובמקום זה הם איבדו אותה״, סיפר אחד מאנשי משרד החוץ שליווה את המשפחה במהלך החג, ״אני לא יודע איך אפשר לקום ולהמשיך אחרי אירוע כזה. המשפחה הייתה נסערת ועסוקה באבל האישי והכבד שלה. אין ספק שיש בהם כעס והם מצפים מהרשויות בתיאלנד שיחקרו עד תום את הנסיבות שהובילו למחדל הזה. מנוע של ספינה לא מתפוצץ סתם, ואני מקווה שהדין ימוצה עם האחראים.״
לפני כניסת החג סיפר הרב אליעזר ליינס, שליח חב"ד בפוקט, כי הם יתפלו לעילוי נשמתה וקרא לעם ישראל לעשות מעשים טובים לכבוד המשפחה ולזכרה של שני: "אנחנו מתכוננים ל-150 אורחים שיגיעו לבית חב"ד לעשות את החג, נתפלל לעילוי נשמתה של הילדה. המשטרה המקומית עשתה עבודה טובה ונתנה את כל הכלים שהיה צריך כדי לעזור. אנחנו מבקשים שכל אחד יעשה מעשה טוב לכבוד המשפחה".