ברחבי הארץ פתחו בחגיגות המימונה הערב (שבת), על אף מזג האוויר הסוער שהביא לביטולן של כמה מהחגיגות ודחייתן למחר של אחרות.

ראש הממשלה בנימין נתניהו דיבר במימונה באור עקיבא על הצורך באחדות: "אבק הבחירות כבר שקע, צריך לחזק את האחדות בעם ישראל וכך נעשה. טיילתי עם משפחתי בפסח והתרשמתי מהפיתוח ברחבי הארץ".
 
"אנחנו מחויבים להמשיך בפיתוח הכלכלי המואץ והמרשים אבל לדאוג שהדבר ילווה בהורדת יוקר המחיה ויוקר הדיור. הבטחנו לעשות את זה וזו תהיה המשימה הראשונה של הממשלה שאקים בעזרת השם במהרה בימינו. והדבר השלישי, שהוא אולי הדבר הראשון, זה לדאוג לביטחון העם", אמר ראש הממשלה שיכול להמשיך לחגוג עד שעות הלילה המאוחרות - לאור העובדה שישיבת הממשלה מחר לא תתקיים.
 
יצחק הרצוג, יו"ר המחנה הציוני ורעייתו מיכל החלו את סבב המימונות אצל משפחת אסייג בירושלים ומשם המשיכו למשפחת פרס בבית שמש ומשפחת בן סעדון במודיעין. לאחר שטעם ממאכלי החג והתברך על ידי המארחים אמר הרצוג: "המימונה היא מסורת נפלאה של מעבר מקודש לחול במהלך האביב, השנה הגשמים הפתיעו אבל אין מזג אוויר שיצנן את השמחה הרבה. מאחל לכל החוגגים,המארחים והמארחים 'תרבחו ותסעדו'".


הרצוג ומיכל חוגגים בירושלים

יאיר לפיד, יו"ר יש עתיד פתח את סיור המימונות ביחד עם רעייתו ליהיא וחברי הכנסת מיקי לוי וקארין אלהרר, בביקור בחגיגה המרכזית של סגן ראש העיר וראש מטה יש עתיד ברחובות, זוהר בלום. לאחר מכן התארח אצל משפחת פרנקו בבאר יעקב ולבסוף אצל ראשת המטה ביבנה רונית ארנפרויד. במהלך החגיגות התייחס לפיד לחגיגות המימונה וצאת חג הפסח, ואמר כי "חגיגות המימונה הן מסורת נפלאה ואני מברך את עם ישראל בברכת חג שמח. אנחנו בצאת חג החירות וחלק מהחירות הזאת היא גם לשמוח ולהנות."


 
יאיר לפיד ברחובות
ח"כ מירי רגב הגיעה למימונה בשדה צבי אצל משפחת אביטן עם ראש המועצה האזורית מרחבים שי חג'ג' ואמרה בסרטון וידאו שהעלתה לעמוד הפייסבוק שלה: "חג שבעצם מארח את השכנים, את החברים. הברכה שאנחנו אומרים תזכו להרבה הצלחה ולהרבה ברכה. על השולחן יונחו פולים ונענע ומופלטות כמובן, כל זה סימן לברכה ולהצלחה ולפריון, שיהיה לנו רק טוב" והוסיפה: "מי שלא הוזמן - בואו אליי לדרום".

 

תרבחו ותסעדו

Posted by ‎Miri Regev מירי רגב‎ on Saturday, April 11, 2015