שלושה בני אדם נהרגו בתאונות דרכים במהלך החג. רס"ר עופר קנריק, שוטר בן 27 מירושלים, נהרג ביום שישי לפנות בוקר בתאונת דרכים עצמית בהתהפכות הניידת בה נהג, ברחוב הנטקה בבירה. שוטרת כבת 21 שהיתה עמו במשמרת נפצעה באורח בינוני. סמוך לשעה 05.30 התהפכה המכונית, במהלך סיור באזור ושני השוטרים פונו על ידי צוותי מד"א ירושלים לבית החולים הדסה עין כרם בירושלים. 
 
במהלך הניסיונות להציל את חייו של השוטר, נאלצו הרופאים לקבוע את מותו והודעה נמסרה למשפחתו ולחבריו בתחנת מרחב מוריה, שם קיבלו השוטרים את ההודעה בהלם. הלווייתו תתקיים מחר (ראשון) בשעה 11.00, בחלקת המשטרה בהר הרצל בירושלים.
 
קנריק התגייס למשטרה לפני כשלוש שנים כבלש ביחידה המרכזית ולאחר מכן עבר לתפקיד סייר במרחב מוריה. "הוא היה אהוב על כולם, חבר אמת ובעיקר אחד שידע בדיוק מה הוא רוצה", אומרים חברים בעבודה ומוסיפים: "זו טרגדיה איומה למשפחה ולכולנו החברים שמסרבים להאמין. זה פשוט בלתי נתפס".
 

המנוח הותיר אחריו הורים, אישה, ילד בן שנה וארבעה חודשים ותינוק בן שלושה שבועות. "נותרה אלמנה עם שני ילדים וזה נורא ואיום. הוא היה אבא ובעל וחבר והכל עשה באהבה". המשטרה פתחה בחקירה לבירור נסיבות התאונה הקשה. 
 
כחמש שעות לאחר מכן נהרגה אישה כבת 59 שנסעה ברכבה הפרטי בכביש 42, מזרחית לישוב בן זכאי. "כשהגענו למקום ראינו שמדובר בתאונה קשה. אחד מכלי הרכב היה הפוך על צידו ונהגת הרכב נלכדה בכיסא הנהג, כאשר היא מחוסרת הכרה, ללא נשימה וללא דופק. היא סבלה מפגיעה רב מערכתית קשה. ניסינו להעניק לה טיפול רפואי מציל חיים ולאחר חילוץ ממושך נאלצנו לקבוע את מותה", סיפרו חובש מד"א, גיא בובליל והפאראמדיק, עמי מלמה.
בוחנים מאגף התנועה בראשותו של קצין הבוחנים במחוז המרכז, סנ"צ רמי רז פתחו בחקירה לבירור נסיבות התאונה. "הערכה שלנו היא שהנהגת איבדה שליטה כתוצאה מההחלקה על הכביש הרטוב. חשוב להדגיש את החובה לחגור חגורת בטיחות שכן על פניו נראה כי הנהגת לא היתה חגורה", ציינו במשטרה.
 
כשעה וחצי לאחר מכן אירעה תאונה עם נפגעים רבים בכביש 3, סמוך לצומת בני ראם, כאשר שני כלי רכב פגעו בקבוצת רוכבי אופניים. צוותי מד"א פינו 12 פצועים לבתי החולים קפלן ברחובות וברזילי באשקלון, בהם שניים באורח בינוני ועשרה באורח קל. עשרה מהנפגעים היו רוכבי אופניים. מחקירה ראשונית עולה שנהגת הרכב פגעה ברכב הליווי של רוכבי האופניים. "כשהגענו למקום ראינו זירה לאורך עשרות מטרים עם קבוצה של רוכבי אופניים, ששכבו פצועים על הכביש כשליצידם האופניים זרוקים וחבריהם ניסו לסייע להם. בסמוך אליהם היו שני כלי רכב עם פגיעות פח", סיפר פראמדיק מד"א, הנרי זערור.
 
צעיר כבן 26 נהרג ושלושה בני אדם נוספים נפצעו, בהם אחד באורח קשה, בהתנגשות בין שני כלי רכב סמוך למעבר מיתר. צוותי מד"א פינו את הנפגעים לבית החולים סורוקה בבאר שבע. בתאונה קשה נוספת, שאירעה אתמול, ג'יפ התהפך והתגלגל במדרון באזור נבי מוסא, לא הרחק מקיבוץ אלמוג. לנוכח הקושי להגיע למקום, הוזעקו מתנדבים מיחידת החילוץ מגילות ולמקום גם הוזנק מסוק של חיל האוויר. נהג הג'יפ חולץ ופונה במצב קשה לבית החולים הדסה עין כרם בירושלים.
 
מאז ליל הסדר ביצעו אנשי יחידת החילוץ מגילות 13 חילוצים באזור ים המלח, מדבר יהודה והרי ירושלים ולחמישה מתוכם הוקפץ מסוק של חיל האוויר.