בית המשפט המחוזי ת"א גזר היום (רביעי) על תושבת מיתר, אבישג עפרה פרנג׳יל, שהורשעה בעבירות של סחיטה לאחר שנהגה ליטול כסף מנשים עבור "טיפולים" להסרת כישוף, 30 חודשי מאסר.



נגד הנאשמת נטען כי גבתה כסף כבר פעולות "להסרת כישוף" והשבת אהבה נכזבת, תוך ניצול מצוקתן של הנשים ויצירת מצגים כוזבים. בהכרעת הדין היא הורשעה בשלוש עבירות של סחיטה באיומים ובשלוש עבירות של קבלת דבר במרמה. בנוסף לעונש המאסר, נגזר עליה קנס בסך כולל של 472 אלף ש״ח.

פרנג׳יל הורשעה על יסוד כתב האישום שמתאר כי במהלך השנים 2010-2012 נהגה הנאשמת לפרסם עצמה במקומון "השקמה" בתור "מוציאה כישופים קשים ע"י שדים ומחזירה אהבות". לאחר ששלוש המתלוננות פנו אליה לצורך קבלת ה"טיפולים", הנאשמת דרשה וקיבלה מהן סכומי כסף, הנאמדים במאות אלפי שקלים, תוך הצגת מצג שווא לפיו הכספים ישמשו למימון עלות "הטיפולים", הכנת חומרים וכיו"ב, וכ איומי לפיהם באם המתלוננות לא תשלמנה את הסכומים שדרשה הן ״יוטפלו״ ע"י הנאשמת.

השופט דוד רוזן כתב בגזר דינו כי, ״הנאשמת פעלה מתוך תאוות בצע שלא ידעה שובע. הנאשמת פעלה לאורך ימים ארוכים בצורה שיטתית ובדפוס קבוע כלפי המתלוננות. הנאשמת שאבה את כספן של המתלוננות בדרכים נכלוליות … הכל בדרך של מרמה בוטה".