כך מלמדים ילדים בני 3 על השואה בצהרון "גן אילן פורח" בראשון לציון: אמא לילדה בת שלוש וחצי, תושבת העיר, העלתה פוסט לדף הפייסבוק של עיריית ראשון לציון, בו היא מביעה זעם ותדהמה על כך שהגננת שלחה את הילדים הביתה עם טלאי צהוב על בגדיהם. 



האם כתבה: "האם הילדים צריכים ללמוד את הנושא בהיותם עונדים טלאי צהוב כניצולי שואה? הרי בעולמו של ילד כשמדביקים לו מדבקה או סמל מתפרש אצלם כפרס או משהו שמעיד על מהלך התנהגותי נכון להבדיל אלף אלפי הבדלות ממשמעותו של סמל זה שנושא מטען מאוד כבד, כבד למדי לפעוטות בעוד המסר יכול להיות מועבר בצורה מתונה ונכונה לגילאים המדוברים... ".



"האם כל גננת בצהרון יכולה לעשות ככל העולה על רוחה? האם אין השגחה והכוונה על ההשלכות שדבר כזה קורה? אני אמא אחת מתוך 17 שראו את הילד שלהם ככה היום חוזר מהגן, אחת מהאמהות אפילו מתקשה להרגע ולא מפסיקה לבכות בשעתיים האחרונות... מי לוקח פה אחריות? מה קורה לחינוך ילדינו האם הוא ללא ספק בידיים הלא נכונות! הצילו! עזרה!".



צילום מסך: פייסבוק

תגובת משרד החינוך: "משרד החינוך רואה בחומרה רבה את התנהלות מפעילת הצהרון ופנה לרשות המקומית, שהיא מעסיקתה, על מנת שהנושא יטופל לאלתר ובמלוא החומרה. בעקבות כך, היא הושעתה לאלתר וזומנה לשימוע.



מנהלת מחוז מרכז שוחחה עם הגורמים הרלבנטיים ברשות המקומית ואמרה כי הצוותים המקצועיים המועסקים על ידה, צריכים לפעול בהתאם לנהלי משרד החינוך, במיוחד כאשר מדובר בילדים בגיל הרך אשר נחשפים לנושא הדורש הסברה באופן רגיש ביותר.



מעיריית ראשון לציון נמסר בתגובה: "כל גורמי צוותי החינוך לגיל הרך קיבלו הנחיות ודגשים לקראת יום השואה. האירוע הזה הוא חריגה קשה ואנו רואים אותו ואנו רואים אותו בחומרה רבה. מפעילת הצהרון הושעתה לאלתר ותזומן לשימוע".