מעונות ויצו ברחבי הארץ נוקטים עיצומים ויישארו סגורים היום (שלישי) עד השעה 11:00. לדברי נציגי העובדות, ההחלטה התקבלה לאחר שהמו׳׳מ עם ההנהלה נקלע למבוי סתום, וזו מסרבת להיענות לדרישתן ולעדכן את שכרן בהתאם לשכר המינימום.
אתמול נמסר כי כ־3,200 מטפלות ועובדות יחלו היום בצעדים ארגוניים ויתייצבו לעבודה רק ארבע שעות לאחר מועד הפתיחה הרגיל. ביום שישי הקרוב יושבתו כליל 187 מעונות ויצו ברחבי הארץ, והמטפלות לא יגיעו לעבודה.
יו״ר ארגון עובדי ויצו, רחל מירון, ויו״ר ועד סקטור המטפלות, בת שבע כהן, מסרו: ״שנתיים המתנו לעדכון השכר, ולפני כשבוע, ערב מועד העדכון, ההנהלה ביטלה את ההסכם הקיבוצי - שבמסגרתו השכר היה אמור לעילות מ־4,650 שקל,במשכורת שתיכנס ב־1 במאי.

״בפגישה שקיים אתמול צוות המו״מ, הודיעה נציגת ההנהלה שאין בכוונת ויצו לעדכן את טבלת השכר כפי שמחייב ההסכם שלנו איתם״, הסבירו נציגות העובדות, ״הוצגה בפנינו הצעה מבזה של סכום סמלי שיתווסף למשכורת המטפלת, במקום העדכון הנדרש לשכר המינימום״.
כזכור, שכר המינימום במשק יחל לעלות ממשכורת אפריל בשלוש פעימות מ־4,300 שק ל לחודש ל־5,000 שקל. ההסתדרות הכריזה כבר לפני כחודש על סכסוך עבודה של סקטור מטפלות ויצו. אתמול אמר יו״ר הסתדרות המעו״ף, ארנון בר דוד: ״הנהלת ויצו מסרבת לעדכן את שכר המטפלות, ובמקביל מנהלת מו״מ בחוסר תום לב, תוך ניסיון להתנער מחובותיה. אני קורא להנהלת ויצו לגלות אחריות ולהגיע למו״מ עם כוונה כנה להגיע להבנות״.
תגובת הנהלת ויצו: ״נעדכן את שכר המטפלות על פי חוק שכר המינימום, אולם לא נוכל לעמוד בתוספות השכר הרוחביות שההסתדרות דורשת. היענות לכך עלולה לסכן את רשת המעונות כולה״.