למרות החלטת ועדת העבודה והרווחה בגיבוי ראש הממשלה, שקצבת הסיעוד תעלה בצמוד לשכר המינימום, הדבר לא קרה בתחילת חודש אפריל, עם החלת הפעימה הראשונה של עליית שכר המינימום.

עוד לפני הבחירות התכנסה ועדת העבודה והרווחה וקיבלה החלטה עקרונית בנושא, בלחצם של חברי כנסת ושל יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, כדי שמעסיקי העובדים הסיעודיים, רבים מהם קשישים או כאלה המתקיימים מקצבאות בלבד וחיים בדוחק, לא יצטרכו להעלות למטפלים את השכר, כפי שהחוק קובע כשבמקביל הם לא מפוצים. 
אולם, במהלך השבוע קיבלו חברי כנסת פניות מאזרחים שטענו כי קצבאות הסיעוד כלל לא עלו. מבירור שערכה ח"כ קארין אלהרר (יש עתיד) מול הביטוח הלאומי, התברר כי טעות בירוקרטית בהליך התקנת התקנות של שר הרווחה, הפילה את הנושא בין הכסאות. 

בביטוח הלאומי טוענים כי להחלטת הועדה מלפני הבחירות אין תוקף מעשי והיא חייבת להצביע על התקנות להעלאת קצבאות הסיעוד שינסח הביטוח הלאומי בחתימת שר הרווחה. נתניהו עצמו אמנם החליט מתוקף תפקידו כשר האוצר, להקצות מיליון שקלים לצורך זה עוד בשנת התקציב הנוכחית, אבל כעת מתברר שכדי להעביר את הכסף לייעודו על ועדת הרווחה להתכנס שוב. 
בקרב חברי הכנסת הרוחות סוערות סביב העיכוב וח"כ אלהרר מבהירה בשיחה עם "מעריב": "כל מטרת הישיבה של ועדת הרווחה היתה לא לחכות לבחירות ולדאוג שקצבאות הסיעוד יעלו עם שכר המינימום, אבל אם הייתי יודעת שההליך שמיצינו בועדה לא מספיק, הייתי דואגת לעוד כינוס פגרה שלה כדי להשלים אותו. לא היינו צריכים להגיע למצב הזה".

ח"כ אלהרר מסבירה שזהו תחילתו של מאבק: "אני מתכוונת להביא לכינוס ועדת הרווחה כבר ביום שני הקרוב לסגור את הנושא הזה ואני גם מתכוונת להילחם כדי שמקבלי קצבאות הסיעוד יקבלו את ההשלמה הנדרשת רטרואקטיבית גם על החודש הזה שבו עלה שכר המינימום".

"לא יתכן שקשישים ואנשים עם מוגבלויות יממנו מכיסם הדל את תרגיל הבחירות של ראש הממשלה שמתפאר כעת בהישג אך לא עומד במחויבות כלפי הציבור. עליית שכר המינימום היא מבורכת, אך אסור שתבוא על חשבון החלשים ביותר", אומרת ח"כ אלהרר. 

גם חברי כנסת אחרים שותפים למאבק. ח"כ דב חנין, (הרשימה המשותפת), התייחס לצורך להעלות את קצבת הסיעוד ואמר: "אסור להשלים עם מצב שבו ביד אחת אנו דואגים לרווחת העובדים המוחלשים ביותר אך ביד השנייה מדרדרים את ציבור הנכים והקשישים לחיים בעוני. בלתי נתפס שקשישים ונכים בישראל של 2015 נאלצים לבחור בין אוכל, תרופות וטיפול סיעודי".

ח"כ מיקי רוזנטל (המחנה הציוני) אמר: "המשרדים הרלוונטים טרם העבירו לכנסת הצעת חוק מתאימה, ועשרות אלפי נכים יאלצו לממן את עליית שכר המינימום של המטפל הצמוד במאות שקלים בחודש". רוזנטל שיגר מכתב לראש הממשלה נתניהו וטען: "מראש לא היתה שום סיבה להגיע למצב הזה וכעת בהליך פשוט ומהיר ניתן למנוע עוול לעשרות אלפי נכים".