ארגון המורים ממשיך בעיצומי השבתות הטיולים, שהחלו לפני מספר חודשים וארגוני ההורים זועמים: הנהגת ההורים באורט אלון יוקנעם צפויה להשבית את הלימודים בימים רביעי וחמישי, בשל ביטולי טיולים. באילת מאיימים התלמידים בהשבתת הלימודים בשבוע הבא, אם לא ייצאו לטיולים.

בשבועיים האחרונים בוטלו שני טיולים בבית הספר אורט אלון יקנעם, כאשר שכבות ז', ח', ו-ט', לא יצאו לטיולים המתוכננים. לטענת ההורים ביטל ארגון המורים את הטיולים בשל מחלוקות משפטיות הנוגעות לאחריות לבטיחות התלמידים. "פנינו באמצעות הנהלת בית ספר לארגון והראנו חוזים שחתמנו לפני למעלה מחצי שנה עם חברות טיולים, הביטול יגרום קנסות של עשרות אלפי שקלים שלא לדבר על עוגמת הנפש של התלמידים", אמר ניר לוי, יו"ר הנהגת ההורים בתיכון וחבר פורום ההורים היישוביים, שהחליט להשבית השבתה שכבתית של בית הספר.

"ביום רביעי לא יגיעו לבית הספר תלמידי שכבת כיתה ח', בחמישי נוסיף את שכבה ז' וכך נוסיף כל יום עוד שכבה עד שלא יגיע אף תלמיד לבית הספר", מזהיר היו"ר בתגובה לעיצומי הטיולים.
 
בחטיבות הביניים באילת לא יצאו מרבית השכבות לטיולים וגם שם מתכוונים התלמידים להשבית, ככל הנראה שבוע הבא, בגיבוי של ההורים. "אנחנו רואים את הטיולים השנתיים כחלק בלתי נפרד מתוכנית הלימודים, ככל מקצוע אחר ולא נוותר על כך", מסר רוי אפלבאום יו"ר ועד ההורים. 
 
ארבע שעות עמדו היום (שני) תלמידי שכבת י"א מחוץ לבית הספר אורט לייבוביץ בנתניה עם שלטים שבהם כתוב:"להתבגר זה לא רק בגרויות", ושרו:"העם דורש מסע ישראלי".
 

"שש שעות לפני הטיול, שהיה אמור להתחיל היום, הודיעו לתלמידים אתמול בתשע בערב. הילדים היו כבר ערוכים עם המזוודות, חטיפים, חולצות שהדפיסו לכבוד המסע, אך לטענת ההנהלה הם קיבלו הוראה מארגון המורים שלא יוצאים ומורה שיצא ינקטו נגדו אמצעים", סיפרה לימור כריסי, אם כועסת לילדה משכבת י"א בבית הספר אורט לייבוביץ.
 
פורום ההורים היישובים מסר כי:"במידה ולא תוקפא ההחלטה לביטול הטיולים ינקוט הפורום בצעדים כגון תביעות נזיקין והשבתת מערכת החינוך".
 
ארגון ההורים הארצי התייחס למחלוקת: "כבר לפני שבוע הוצאה בקשה להרחבת הצו ואנו מצפים שארגון המורים יכבד זאת ויפסיק הפגיעה בתלמידים".

מארגון המורים נמסר בתגובה: "העיצומים בהם נוקט ארגון המורים החלו לפני כחודשיים ולכן כולם מודעים להם. נכון הדבר גם לגבי פסק הדין של ביה"ד הארצי לעבודה וההודעות היוצאות מטעם הארגון. כך שטיולים שלא אושרו, ממילא לא בוטלו בהתראה קצרה. ארגון המורים נאבק למען ביטחונם ובטיחותם של התלמידים והמורים בעת יציאתם לטיולים ורשאים אנו כאיגוד מקצועי להיאבק למען ביטחון חברינו במסגרת סכסוך עבודה שהוכרז כחוק".
 
במשרד החינוך טוענים כי המשרד ממשיך לקיים דיונים מקצועיים אל מול נציגי ארגון המורים, במקביל לדיונים המתקיימים בבית הדין לעבודה.