מפכ"ל המשטרה, רב ניצב יוחנן דנינו, התייחס היום (שלישי) בביקור שערך ביחידת השיטור הימי לאירוע האלים כלפי חייל צה"ל שהתרחש שלשום.



דנינו אמר כי "צריך להבין שהאירוע הזה הוא אירוע חמור בכל קנה מידה, כך אנחנו מתייחסים אליו, כך התייחסנו בעבר לכל אירועי האלימות. כבר בעבר ואני חוזר על זה בכל פעם - יש לנו דרך מאוד ברורה מי שלא ילך בה לא יהיה איתנו".



דנינו הוסיף ואמר כי "השוטר הזה הושעה מיד והוא גם יפוטר בהמשך, בכפוף לשימוע. אין מקום לשוטרים שכאלה במשטרת ישראל". גם המתנדב שהיה יחד עם השוטר באירוע הוצא משירות המשטרה ולא ישרת בה.



המפכ"ל הדגיש: "צריך להבין שיש 30,000 שוטרים ו-37,000 מתנדבים שעושים עבודת קודש והמקרים הקיצוניים האלה לא מצביעים ולא מעידים על הכלל, גורמים להרבה מאוד נזק ואנחנו לא ניתן לזה יד. אני אמרתי את זה ואני יחזור ואגיד את זה בכל מקרה ולא משנה באיזה אירוע מדובר".



כמו כן, הוא אמר כי נרשמה ירידה במספר אירועי האלימות של שוטרים: "בתיקי מח"ש שנפתחו בשנת 2014, ירדנו מ-1,200 תיקים ל-450 תיקים בשנה. תשימו לב למגמת הירידה - אנחנו נמשיך אותה ואנחנו לא ניתן לאירועים מהסוג הזה להפריע לנו בדרך המאוד ברורה שבה הולכת משטרת ישראל".



כזכור, ביום ראשון שוטר שנכח באירוע של חפץ חשוד בחולון תועד תוקף ומכה את חייל צה"ל, רב"ט דמאס פקדו, ולאחר מכן עוצר אותו ללא סיבה נראית לעין. בעקבות הסרטון, משטרת ישראל הודיעה כי העבירה את חומר החקירה, שצולם על ידי שכנים, למחלקה לחקירות שוטרים.



בסרטון, שהועלה לרשת על ידי שכנים שתפסו את האירוע במצלמת אבטחה, נראה החייל כשהוא עומד במקום ונמצא על אופניו, ואז השוטר מבקש ממנו בכוח לזוז מהמקום, ככל הנראה בשל חפץ חשוד. הוא לא ממתין כמה שניות וכבר חובט בחייל, מכה אותו נמרצות, ועוצר אותו בעזרתו של שוטר נוסף.