מחאת ההורים על החלטת ארגון המורים להשבית את הטיולים השנתיים חצתה אתמול קו אדום כשהגיעה אל סף ביתו של יו׳׳ר הארגון רן ארז. אחד ההורים מבית הספר אורט לייבוביץ בנתניה, החבר בוועד ההורים, הגיע שלשום אל ביתו הפרטי של ארז, ולדברי יו׳׳ר הארגון גם איים עליו בטלפון.
״אדם שהזדהה כנציג ועד ההורים של אורט לייבוביץ התקשר אלי ביום שני בבוקר ואמר לי 'אתה מסתתר מאחורי גבם של הילדים, אתה כמו האויבים שלנו׳״, דיווח אתמול ל״מעריב־השבוע״ יו״ר ארגון
המורים הנסער. ״אמרתי לו כי ברגע זה השיחה נגמרת, וזמן קצר לאחר מכן החלו להתקשר אלי ולסמס לי מאות תלמידים מבית הספר, וקראו כי אאפשר להם לצאת לטיולים״.

באותו היום חדל ארז להשתמש בטלפון אך לדבריו לא תמו ההטרדות. ״בערב דפק בדלת בחוזקה אותו אדם שככל הנראה התקשר אליי בבוקר. אשתי פתחה את הדלת והוא ביקש לדבר איתי. מצאתי עצמי עומד מול מכשיר ׳טאבלט׳ שבאמצעותו צילם אותי. לא הסכמתי לדבר וסגרתי את הדלת, אולם הוא המשיך לדפוק עליה באגרופיו וצעק ׳אתה פוגע בילדינו, ילדים עניים חסרי ישע', וכל זאת בחדר המדרגות של ביתי הפרטי״.
חזי ויסוקי, נציג הנהגת ההורים שהגיע לביתו של ארז, שלל אמש את טענותיו של הראשון על כך שאיים עליו. ״יש פה ילדים מעוטי יכולת השכל הכסף שהשקיעו בטיול הולך לטמיון. בסך הכל רציתי לקדם את הילדים. לא פגעתי בו בשום צורה ואני מוכן לארח אותו בביתי או בבית הספר. גם בטלפון אמרתי לו, חבל שהילדים ייפגעו".
ארז הגיש באותו הערב תלונה בגין הטרדה, איומים ופגיעה בפרטיות למשטרת אשדוד. המשטרה אישרה אמש את דבר הגשת התלונה מוחים על ההשבתה
ומסרה כי בקרוב יזומן ויסוקי לחקירה.
סרטון קצר המתעד את הגעתו של ויסוקי לביתו של ארז ואת סירובו של זה להתראיין הועלה לעמוד הפייסבוק של סמדר סגל, יו"ר הוועד העירוני של נתניה, וחברה בארגון ההורים הארצי. בשיחה עם "מעריב־השבוע" אמרה אתמול סגל כי לאחר שנודע על ביטול הטיולים העלה הוועד של בית הספר פוסט בפייסבוק עם מספר הטלפון של ארז, שבו התבקשו המורים השייכים לארגון לפנות 5 אליו כדי שיחזור בו מהחלטתו. ״הפוסט התפרסם וילדים מכל בתי הספר בעיר לקחו את הפרטים והתקשרו לרן ארז. כולם מפחדים שלא יהיו טיולים ואנחנו ההורים איתם לאורך כל הדרך", הוסיפה סגל.
בתוך כך מתכוונת רשת אורט להגיש בקשה להוצאת צו מניעה נגד עיצומי ארגון המורים, ובכך תצטרף לבקשות דומות שהגישו מרכז השלטון המקומי, משרד החינוך וארגון ההורים הארצי. גורם ברשת הסביר כי בתי הספר שאינם כפופים למרכז השלטון המקומי, כמו בתי הספר של הרשת, תלויים בהחלטת ארגון המורים אשר ליציאה לטיולים. לדבריו המצב הפך כבר ל"בלתי נסבל".
במקביל, הנהגת ההורים באורט יקנעם תשבית היום את שכבת כיתה ח' בבית הספר וביום חמישי תושבת גם שכבה ז'. "נוסיף כל יום עוד שכבה עד שלא יגיע אף תלמיד לבית הספר", מזהיר היו׳׳ר ניר לוי בתגובה על כך שביטל ארגון המורים את טיול השכבה.
מאורט ומהנהלת בית הספר נמסר כי "אנו מגנים מכל וכל את המעשים ומבקשים להדגיש כי מדובר באדם פרטי ובמעשים שאינם קשורים בשום צורה ואופן להנהלת בית הספר או לרשת, ואינם על דעתם".
עו"ד סיגל פעיל המייצגת את ארגון המורים מסרה: "מצער מאוד שמאבק ארגון המורים לטובת התלמידים והמורים התדרדר למעשה אלימות נגד יו"ר הנהלת ארגון המורים. שום מטרה לא מצדיקה איומים, תוקפנות והטרדות. אני מודה לרשת אורט על התגובה המיידית והחריפה בנושא. מיד כשנודע להם הם ביררו במי מדובר וגינו את המעשה".