ראש הממשלה בנימין נתניהו נאם היום (שני) בדיון במליאה לרגל "יום הרצל" והתייחס לחזונו של חוזה המדינה, מחאת יוצאי אתיופיה ואסון רעידת האדמה בנפאל.
"מה שקורה כאן זה מה שהרצל חלם עליו: אנחנו עם אחד. עלינו להבטיח את האחדות הפנימית בינינו ולטפל בכל החלקים של ארצנו. יהודים, לא יהודים, כולם בעלי זכויות וכולם בעלי חובות, לשמור על הסדר הציבורי ולהימנע מאלימות. יש לנו חובה לתת שיוויון זכויות לכל אזרחנו וכל ילדינו", אמר נתניהו וסיפר כי נפגש עם נציגית של קהילת יוצאי אתיופיה על רקע האירועים האחרונים והמחאה בתל אביב.
"זה היה דיון שנמשך כשלוש שעות והיה מרגש בצורה בלתי רגילה", אמר נתניהו והוסיף: "אם לחמישה ילדים סיפרה לי כיצד הילדים הקטנים שלה מרגישים כלואים בחייהם בגלל צבע עורם. צעירים ששרתו בצה"ל בקרבות אמרו לי 'אנו נלחמים למען המדינה. אנו שופכים את דמנו ואחר כך נתקלים בגזענות מזעזעת'. אסור שזה יקרה במדינת ישראל. חובתנו להלחם בגזענות באפליה בכל דרך מעל לכל במה".

נתניהו התייחס לתפקודה של המשטרה ואמר: "רבים סיפרו לי על נערים, גם אזרחים וגם בוגרים שחוששים לצאת לרחוב בגלל פחד משוטרים. גם בכך נטפל. משטרת ישראל נחושה לשנות את המצב מן הקצה אל הקצה. ההנחיות ירדו אל השטח. אין לי ספק שנצליח כי כולנו מבינים את הצורך ואת המוסריות בכך וזה יושג".

"נעקור אלימות שרירותית של שוטרים כלפי בני העדה"
 
נתניהו התחייב לטפל בבעיותיהם של יוצאי אתיופיה: "הבטחתי להם שנטפל במלוא הרצינות בהקדם האפשרי בבעיות שמעיקות עליהם. נעקור אלימות שרירותית של שוטרים כלפי בני העדה. נגיש תכניות כבר בתקציב הקרוב ונלחם בכל כוחנו בתופעות של גזענות ואפליה".
ראש הממשלה התייחס לאירועים האחרונים ככאלה המספקים נורות אזהרה המעוררות פעולה. "לפעמים יש רגעי משבר שאנו מקבלים פשוט נורות אזהרה ואנו רואים את הבעיה. כל אחד מבין שיש כאן בעיה גדולה מאוד ואם חשבנו שאנו מטפלים בה בצורה מספקת אני חושב שאירועי הימים האחרונים מלמדים שיש פה בעיה הרבה יותר כואבת ורצינית מחייבת משאבים והתגייסות של כל מנהיגי הציבור כדי להבין שישראלי ממוצא אתיופי הוא ישראלי לכל דבר. תרומתם היא תרומה ממשית וזה לא מפתיע. עולי אתיופיה נכבשו בכח החלום של שיבת ציון. הקדימו את התנועה הציונית בשנים רבות. שיבתם לציון מזכירה לנו מהי תכלית הציונות".
בנאומו התייחס נתניהו גם לאסון בנפאל: "הרצל ביקש לכונן מדינת מופת, שתתרום למדינות אחרות, תרגם את המושג אור לגויים והציג מדינה שתקרין על האנושות כולה. אנחנו מגישים סיוע להרבה מדינות, בהתפלת מים, בהגנת סייבר, ברפואה ועוד. שוחחתי עם ראש ממשלת הודו, הודיתי לו על העזרה שנתנו לנו בנחיתת מטוסינו בחילוץ בנפאל והמסוקים שהעמידו לרשותנו. הוא אמר לי שיש לו תוכניות גדולות להודו בהתפלה, חקלאות, חלב ועוד והוא אמר 'כל התוכניות הללו כרוכות בעזרתה של ישראל'.
ראש הממשלה שיבח את המשלחת הישראלית ושלח מסר למשפחת אסרף: "אנחנו רואים מה קרה בנפאל, משלחת הסיוע של ישראל היא אחת הגדולות ביותר שיצאו. כפי שקרה במדינות אחרות. חברנו לכל הישראלים בנפאל, הצילו חיים, טיפלו בפצועים ולצערי, לא הצלחנו להגיע לאור אסרף ז"ל בזמן ולא יכולנו להצילו, אנו שולחים את תנחומינו".
ראש הממשלה סיכם את חזונו של הרצל ואמר: "הרצל התווה חזון של מדינה יהודית משגשגת, אמנם לא כל דבר שכתב בספר קרה, אבל יש תעתיק די מדויק וזה מרשים. מדינה שיונקת מהציונות והדת, ומאמצת את הכלכלה והקידמה. אם הרצל היה איתנו, הוא היה עומד נפעם".