הערב (רביעי)  יחגגו המונים ברחבי הארץ במדורות הנמשכות עד השעות הקטנות של הלילה, ובמרכזן ההילולה הגדולה בהר מירון. על פי עמותת אור ירוק, ל"ג בעומר הוא חג מועד לפורענות, במיוחד בהקשר של נהיגה ועייפות.

בעמותה מסבירים כי רבים מן החוגגים נוהגים הביתה "כשהם מותשים בתום לילה של חגיגות. בנוסף, חלק מהנהגים עשויים לשתות אלכוהול במהלך ההילולה, וילדים עלולים שלא להיות חגורים בחגורות בטיחות או במושבי בטיחות מתאימים". בעמותה החליטו להיערך בהתאם ופרסמו מספר הנחיות לחוגגים, על מנת שגם ישמחו וגם יחזרו הביתה בריאים ושלמים.

הנחייה חשובה הינה לזכור לעצור להתרעננות במהלך הנסיעה חזרה הביתה. "העצירה חשובה במיוחד לשבים מהר מירון, עקב הנסיעה הארוכה". הנחייה נוספת מתייחסת ללבוש הולכי הרגל: "עליהם להקפיד על בגדים זוהרים, לא ללכת בצידי הכביש ואם אין ברירה ללכת נגד כיוון התנועה". עוד נמסר מהעמותה: "הימנעו מהסחות דעת בזמן נהיגה כמו שיחות בסלולארי, חיפוש יעד במפה, והיסח דעת בגלל ילדים שמשחקים בספסל האחורי וכדומה".
 
במקביל, גם חברת החשמל נערכה בהתאם לחג המדורות והיא מבקשת מהציבור לנקוט בזהירות מירבית בעת הדלקת המדורות. בחברת החשמל הדגישו כי יש סכנה בהבערת מדורות בקרבת מתקנים חשמליים, המוצבים במקומות שונים. עוד ציינו כי "הצבת ערימות גבוהות של עצים והבערתן מתחת לתיילי חשמל מסוכנת במיוחד, מחשש שהאש או רשפיה יגיעו לתיילי החשמל, ויגרמו לשריפתם. מדובר בסכנת חיים, בגרימת נזקים למתקנים ובחשש להפסקות חשמל". 
 
בתוך כך, יש כאלו שכנראה "לא יכלו לחכות" עד הערב, וכבר אתמול חגגו חלק מגני הילדים את "חג המדורות". השנה, בטרם החלו החגיגות, הגיעו כבאי האש לגנים ברחבי הארץ והרצו לילדים על החשיבות הרבה בשמירה על כללי זהירות מתחייבים בהבערת מדורה.



 

איך שומרים על הבית מנזקי העשן?

- מומלץ לסגור את התריסים והחלונות בבית, ולגלול את הוילונות
- רצוי להימנע מקירור הבית, אלא אם יש מזגן מרכזי ששואב את האוויר מתוכו
- במידה שהחלונות או הדלתות לא אטומים, רצוי לפרוש בד ספוג במים עם סודה לשתיה בפתחים
- למתגוררים באזורי מדורות: רצוי לדבר עם ההורים ובני הנוער בבקשה להימנע מהשלכת חומרי פלסטיק וצבע למדורה, ולשמור על גודל סביר של האש
- לסובלים מאסטמה – כדאי להתרחק מאזורי מדורות
 
ייעוץ: אמנון רם, מומחה לשיקום נזקי אש ועשן מחברת BELFOR  אקספרס
**