ערוץ 2 חשף הערב (שישי) הקלטות בהן נשמע הרב האשכנזי ראשי לישראל לשעבר, יונה מצגר, כשהוא מציע שוחד לאיש סודו ועוזרו בעבר ומתייחס לחשדות נגדו, שגבה שוחד במיליוני שקלים תמורת שירותים שונים.



בשיחה עם מקורבו מנסה ימצגר לשכנעו  שלא לדבר בחקירה נגדו. כבן שיחו שאל אותו מה יעשה אם ישמיעו בפניו הקלטות של שיחות עם בינהם השיב מצגר:  "תגיד שאתה לא זוכר. דן מרגלית אומר שכל אנשי ציבור שמגיעים לחדר חקירות יש להם אלצהיימר. תגיד אני לא זוכר - אי אפשר לסתור אותך. אל תיתן להם חומר".



 מצגר חשוד בעבירות רבות ובהן קבלת שוחד, מרמה והפרת אמונים, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, גניבה בידי מורשה, קשירת קשר לביצוע פשע, הלבנת הון ועבירות מס, והכל תוך שהוא פועל במסגרת תפקידו ומנצל את מעמדו הרם. במהלך ביצוע העבירות וכתוצאה מהן קיבל על פי החשד הרב מצגר סכומי שוחד בהיקף משוער של כ-10 מיליון שקלים, מתוכם לקח לכיסו כשבעה מיליון שקלים, כך על פי הודעת היועץ המשפטי לממשלה מלפני מספר חודשים. 





מצגר אף מזכיר את פרשת טלנסקי ואת שולה זקן : "שולה זקן שתקה בחקירתה . אולמרט וטנלסקי גם שתקו".  מצגר אף הציע שיגיד שהכספים שהוא עצמו גבה שימשו למתן צדקה.



כמו בפרשת אולמרט, מצגר לא חשש להציע לבן שיחו כספים והטבות: "אני אדאג לך , לחתונה של הילדים שלך, לאשתך, אתה לא תהיה לבד, אם אני גומר את הפרשה הזאת הדרך סלולה. גן עליי אני אומר לך מחויב לך לכל החיים . לאט לאט אני אחזור לעצמי ותהיה לך פרנסה.  אתן לך דירת 3.5 חדרים, מיליון דולר".



אך הרב הראשי לשעבר לא חשש לעבור גם לאיומים סמויים: "אם אתה תהיה שטינקר אתה בכל העולם תהיה מויסר. אז בציבור הדתי אתה גמור. אף אחד לא ירצה להעביד אותך. הם מחפשים אותך בשביל להפליל אותי. אני מתחנן בפניך, אני אהיה חייב לך את כל חיי. אתה הלשנת עלי אתה היית עד מדינה אתה גומר את הקריירה".

"אני נותן לך תקיעת כף. אגן אליך במאה אחוז. אתה הבן שלי" אומר הרב ואז נשמע קולו נשבר בבכי.