חודשו החיפושים הבוקר (שבת) אחר צעיר בן 19, תושב הפזורה הבדואית שבנגב, שנעדר מאז שעות הצהריים אתמול לאחר שנכנס יחד עם צעיר למאגר מים באזור יתיר, סמוך ליישוב חורה. בשעות הבוקר המוקדמות יצאה למקום יחידת צוללנים והחלה בעבודתה. קיים חשש לחייו של הצעיר.



החיפושים נערכים על ידי 40 שוטרים ומתנדבים מיחידת חילוץ ערד, ויחידת הצוללנים של המחוז הדרומי. 



הנעדר הוא סלאח נאג'ח אבו אל-קיעאן, בן 19, תושב הכפר אל-חיראן שליד חורשות עתיר. אתמול החלו החיפושים אחריו,  ע״י כוחות משטרה גדולים, בשיתוף היחידה האווירית ולוחמי האש.



אביו של הצעיר אמר הבוקר ל"מעריב אונליין": "הגענו עם שחר יחד עם עשרות מתושבי הנגב, ואנו מתינים לצוללנים כדי להוציא אותו,. אנחנו אנשים מאמינים אבל לא יעלה על הדעת שבשנים האחרונות טבעו למוות במאגר הזה, חמישה צעירים, מהם שני אחים". 

מדובר במאגר שהוקם על ידי הקרן הקיימת לישראל (קק״ל), בשנת 2000. בקק״ל הזהירו בעבר, כי מדובר באתר מסוכן לרחצה וזאת בעקבות כמה מקרי טביעה שאירעו בעבר, שחלקם הסתיימו במוות. 

המקרה הטראגי האחרון התרחש באפריל 2010, אז טבעו למוות שלושה בני אותה משפחה, בהם שני אחים ובן דודם בני 17, 18 ו-23. בעת שאחד מהם ניגש להביא מים לכיבוי המנגל הוא טבע והשניים הנוספים ניסו להציל את חייו אך טבעו יחד עמו. לאחר המקרה התגלתה פרצה בגדר הסמוך למקום טביעתם.

מטיילים שביקרו במקום בעבר טוענים כי אף שיש במקום שלטים המזהירים מפני הרחצה, מסביב למאגר הוקמה גדר נמוכה בלבד המאפשרת גישה נוחה למים.