צוות של ארבעה צפרים מהחברה להגנת הטבע, זכה במקום הראשון בתחרות בינלאומית לזיהוי ציפורים, שהתקיימה הלילה (ראשון) בניו ג'רזי.



מטרת התחרות היא לזהות כמה שיותר מינים של ציפורים בתוך 24 שעות, והצוות של החברה להגנת הטבע זיהה ביממה אחת 157 מינים, תשעה יותר מהצוות של אוניברסיטת קורנל, שסיים במקום השני. זו השנה השנייה ברציפות שצוות הצפרים מסיים במקום הראשון בתחרות.



מטעם החברה להגנת הטבע השתתפו בתחרות דן אלון, מנהל מרכז הצפרות בחברה להגנת הטבע, יהונתן מירב, צפר בכיר, נועם וייס, מנהל פארק הצפרות באילת ועמיר בלבן, מנהל התחנה לחקר ציפורים בירושלים ורכז תחום הטבע העירוני בחברה להגנת הטבע.



בתחרות השתתפו כ-80 צוותים של צפרים מכל רחבי העולם. את התחרות מארגן מאז שנת 1984 ארגון WSB, והוא התקיים השנה בפעם ה-32, בקייפ מיי. המתמודדים בתחרות נדרשים לזהות כמה שיותר מינים של ציפורים בתוך שטח נתון, מחצות לחצות, כשהמטרה היא לגייס כסף לפרויקטים של שימור ציפורים בעולם. השנה נאספו 137 אלף דולר.



תחרות דומה התקיימה בישראל בחודש אפריל זו השנה השנייה, בערבה ובאילת. בתחרות השתתפו השנה 16 קבוצות מישראל ו- 16 קבוצות מהעולם.



מנהל מרכז הצפרות בחברה להגנת הטבע, דן אלון, התייחס לתחרות ואמר: "היום הוכחנו כי ישראל היא לא רק מעצמת ציפורים, אלא גם מעצמת צפרות. לצערנו, היה יום נדידה חלש יחסית, מינים נודדים רבים לא נראו וזיהינו פחות מינים מאשר בשנה שעברה, אבל לשמחתנו, סיימנו גם השנה במקום הראשון".