הצייר והפסל מנשה קדישמן הובא למנוחות היום (ראשון) בבית העלמין קרית שאול. הנשיא לשעבר, שמעון פרס, אמר: "עבודותיו היו לנכס צאן ברזל, גם צאן, גם ברזל".

פרס הוסיף ואמר: "מעניין שכל אחת מיצירותיו כל כך שונה ממה שמקורב לחשוב. לכל כבשה יש את הפנים שלה. כשמסתכלים על הכבשים האלה ראיתי שם עולם ומלואו. מנשה, גם פסל וגם צייר, לא ראה טוב, אלא ראה רק את הטוב. קודם כל אדם טוב, אומן אמיתי, צייר נפלא ומיוחד במינו. היה לנו אמן גדול".
השחקן יעקב בן סירה אמר בעצב: "בזמן האחרון כל החברים שלי עוזבים אותי. יש לי יותר אזכרות והלוויות מחתונות. מנשה היה גדול בגוף, אבל הלב שלו היה יותר רחב".
בתו של קדישמן, מאיה, נפרדה מאביה: "תודה, תודה אבא", ולבקשתה עמדו המשתתפים בהלווייה דקת דומייה לזכרו.

גדול אמני ישראל הלך לעולמו ביום שישי לאחר שחש ברע ואושפז בבית החולים תל השומר. קדישמן, שזכה בפרס ישראל בפיסול היה אחד האייקונים של האומנות הישראלית העכשיות.
קדישמן נולד בתל אביב ובגיל 15 אביו נפטר והוא עזב את לימודיו. בתחילת דרכו, בין השנים 1947-1950 למד שלוש שנים פיסול אצל משה שטרנשוס שהיה פסל וצייר. בהמשך למד אצל האמן והפסל רודי להמן בין השנים 1959-1960. 
את ישראל ייצג קדישמן בשנת 1968 בתערוכת האמנות דוקומנטה בגרמניה ובשנת 1978 בביאנלה בונציה הציג 18 כבשים בפרוייקט ששוחזר בשנת 2005 במוזיאון תל אביב לאמנות.
בשנת 1995 קיבל את פרס ישראל בתחום הפיסול ובאותה השנה החל לצייר את דיוקנאות הכבשים המפורסמים שלו שמהווים את סימן ההיכר שלו.