כתב אישום בגין גרימת מוות ברשלנות, הוגש היום (ראשון) נגד נהג המשאית סאלם אבו עאנם, שהיה מעורב בתאונה שאירעה לפני כשלושה חודשים בצומת להבים, בה נהרגו שמונה נשים.
כתב האישום הוגש בבית הדין לתעבורה בבאר שבע נגד נהג המשאית אשר פגע באוטובוס שחלף מולו, מה שהוביל כביכול להתרחשות התאונה.
באופן תקדימי הגישה פרקליטות מחוז דרום כתבי אישום בגין אחריות לגרימת התאונה גם לחברת עוז משא בע"מ הבעלים של המשאית וכן לבעלי התפקידים בחברה לרבות המנכ"ל, סמנכ"ל התפעול וקצין הבטיחות בתעבורה של החברה.

מכתב האישום שהוגש על ידי עו"ד ואדים סיגל עולה כי לכל הנאשמים מיוחסת עבירה של גרימת מוות ברשלנות וכן עבירה של הובלת מטען ללא שטר מטען. קצין הבטיחות מואשם גם בעבירה של הפרת חובת הפיקוח. 
כזכור אירעה התאונה ביום ב-3 בפברואר השנה כשעל פי עובדות כתב האישום, נהג המשאית, אבו עאנם, הוביל במשאית בה נהג, קלטרת, כלי חקלאי שנועד להפיכת קרקע, כאשר הקצה של הקלטרת בלט לתוך נתיב הנסיעה הנגדי.
"הנאשם הוביל את הקלטרת, תוך הפרת הוראות החוק וההיתרים באשר להובלה הבטוחה של מטען חורג. כתוצאה מכך, הקצה הבולט של הקלטרת פגע בעוצמה וחדר לתוך הדופן השמאלית של האוטובוס, אשר נסע מול המשאית. עקב כך, נגרם מותן של שמונה נוסעות האוטובוס", כך נטען בכתב האישום.
"עקב רשלנותה של החברה ורשלנותם של בעלי התפקידים, נגרמה התאונה הקטלנית"

בעלי החברה ובעלי התפקידים בה הועמדו לדין בשל אחריותם לכשלים הבטיחותיים השונים שהתגלו במהלך החקירה, ואשר הביאו בסופו של דבר למותן של שמונה מנוסעות האוטובוס.
על פי כתב האישום, חברת עוז משא בע"מ שבעיקרה עסקה בהובלת מטענים חריגים במשקלם וכן בגודלם, היתה אמורה להיות בעלת ניסיון ומקצועיות כדי למנוע את התאונה אולם כשלה החברה במשימה לכאורה.
על פי האישומים הפרו בעלי התפקידים בחברה את החובה המוגברת שהוטלה עליהם למנוע את הסיכון ליתר המשתמשים בדרך, שנובע מהמאפיינים של כלי רכב אלה, ואופי המטען המובל באמצעותם.
מכתב האישום ומהחקירה עלה כי לא נקבעו בחברה נהלים מסודרים הנוגעים לבדיקת ההיבטים הבטיחותיים של ההובלה, לא בוצעו בדיקות מקיפות באשר לאופי המטען וכן לא נבחר מסלול אפשרי להובלתו.
"בשל העדר הנהלים הקשורים להיבטים הבטיחותיים, בעת תכנון הובלת הקלטרת, לא ניתן כל משקל לשיקול של בטיחות ההובלה, ולפיכך הובלה הקלטרת, למרות היותה מטען חורג, באופן שסיכן באופן ממשי את יתר המשתמשים בדרך, תוך הפרת ההוראות בעניין הובלת מטען חורג. כאמור, עקב רשלנותה של החברה ורשלנותם של בעלי התפקידים, נגרמה התאונה הקטלנית", כך נטען בכתב האישום.