"הרגשתי שליחות כפולה מבית ומחוץ" כך התבטא הבוקר (שני) רס"ן במילואים שבאמצע הפעלתו כסוכן סמוי של המשטרה כנגד סוחרי סמים ואמל"ח גויס בצו 8 לפעילות במסגרת מבצע צוק איתן. 



הסוכן, צעיר בן 30, תושב אחד הכפרים בגליל שפעל לסירוגין במהלך השנה האחרונה על ידי היחידה המרכזית (ימ"ר) במחוז חוף במשטרה, הצליח להפליל במהלך הפעלתו 28 מעורבים ביניהם ארבעה קטינים בחשד לעבירות של סחר בסמים ואמל"ח.



הבוקר, בטקס שנערך במחוז חוף, רגע לפני היציאה לביצוע מעצרם של החשודים הוענקו לסוכן הסמוי תעודות מנוי שוטר ואקדח אישי והוא צורף לימ"ר. לפני כשנה אותר הסוכן על ידי מחלק הסוכנים בימ"ר חוף ובמהלך הפעלתו הצליח להטמיע את עצמו בקרב סוחרי סמים ואמל"ח באזור פרדס חנה, חדרה וואדי ערה.



במהלך הפעלתו רכש הסוכן הסמוי סמים מסוג קריסטל, חשיש והידרו וכן פריטי אמל"ח בהם שלושה רובי סער מסוג קרל גוסטב ותחמושת. הסוכן אסף ראיות כנגד המעורבים על אף שבמהלך מבצע צוק איתן נאלץ להפסיק את פעילותו לטובת שירות המילואים אליו גויס. מיד לאחר סיום המבצע חזר לפעילות המשטרתית והמשיך באיסוף הראיות עד להפללתם של החשודים.



אתמול לפנות בוקר הוענק כאמור לסוכן הסמוי, בטקס בנוכחותו של ניצב זוהר דביר וסגן מפקד מחוז חוף תנ"צ ג'מאל חכרוש בו נכחו מאות שוטרים, אקדחו האישי תעודת המנוי המשטרתית ומדים .



נצ"מ בני אבלייה מפקד ימ"ר מחוז חוף ציין: "פעילות זו מצטרפת לפעילות האחרונה בה נעצרו 31 מופללים חשודים בסחר בסמים ובאמל"ח. נתפסו שלושה כלי רכב המיועדים לחילוט וסכום כסף במזומן של 150,000 ש"ח ומספר שתילי מריחואנה .



"אין ספק כי שיטה זו של פעילות סוכן סמוי מוכיחה את עצמה . יש לנו יכולת טובה לחדור לתוך ארגונים עבריינים ולצמצם בכך את היקף הסחר על ידי הגורמים הפליליים. במהלך הבוקר יובאו החשודים להארכת מעצרם בבימ"ש חיפה".